معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور گفت: موکب ها و ایستگاه های صلواتی وظیفه ارتقای فرهنگی زائران را نیز بر عهده دارند و متصدیان این اماکن در واقع سربازان فرهنگی مقام معظم رهبری هستند.
کد خبر: ۱۱۲۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 13 August 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید مجید میراحمدی روز یکشنبه در اجتماع بزرگ یاران حسین با حضور موکب داران استان ایلام افزود: سال های اخیر و بویژه در دولت سیزدهم همه مرزها و پایانه های مرزی کشور در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران تبدیل به کارگاه های بزرگ اجرای طرح های زیرساختی شده اند و به برکت اربعین مردم این استان ها هم از این زیرساخت ها بهره مند می شوند.

وی افزود: پارکینگ های شهرستان و مرز بین المللی مهران با پیگیری ؛ مدیریت و اقدامات جهادی مسئولان هم اکنون به عنوان مهمترین گذرگاه مرزی متحول شده و توسعه یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: ساماندهی پارکینگ ها، زیرساخت های مواصلاتی، رفاهی، امکانات بهداشتی و خدماتی در طول مسیر زائران اربعین در استان ایلام فراهم شده است.

میراحمدی یادآور شد: اربعین حسینی یک حرکت عبادی ؛ سیاسی و معنوی است و موکب داران باید در کنار ارائه خدمات به زائران، در حوزه تعالی فرهنگی و معنوی و معرفت افزایی آنها در مورد اهمیت اربعین نیز تلاش کنند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه ستاد اربعین برای انجام وظایف خود ۲ بازو دارند که یکی بازو حکومتی و دیگری بخش مردمی است؛ اظهار داشت: دولتمردان کار و کرامت مردمی بودن و خدمت صادقانه به زائران اربعین را بالاترین افتخار خود می دانند.

میراحمدی گفت: افتخار می‌کنیم در طول ۲ سال گذشته دولت سیزدهم تحولات بزرگی را در حوزه های زیرساختی مرزهای تعیین شده انجام داده است.

وی افزود: سال گذشته‌ دشمن با یک جنگ ترکیبی گسترده به مصاف جمهوری اسلامی آمد؛ ولی بصیرت همین زائران اربعین حسینی و شهدای امنیت که خادمان زائران اربعین بودند، شکست مفتضحانه ای به آنان وارد کرد.

نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح نیز در این اجتماع گفت: ایران اسلامی در کنار اقتدار دفاعی، به اقتدار معنوی هم رسیده و برگزاری باشکوه حماسه‌ اربعین بیانگر اقتدار معنوی مسلمانان، شیعیان و مظلومان عالم از جمله جمهوری اسلامی و یک پدیده مردمی بی نظیر در سطح جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ضیاءالدین آقاجان پور افزود: دوران جنگ تحمیلی دشمن با تجاوز به خاک ایران اسلامی، مردم بی گناه شهرها را مورد حمله قرار داد ولی زنان و مردان با کمترین امکانات از نظام در برابر تجاوز رژیم بعث عراق دفاع کردند و اکنون با استفاده از تجربه جنگ تحمیلی در اوج اقتدار هستیم و دشمنان جرات حمله به کشورمان را ندارد.

نماینده ولی فقیه در عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح تاکید کرد: راه و هدف انقلاب اسلامی همان مسیر تعالی بخش حرکت و قیام امام حسین (ع) است ؛ مهمترین هدف قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود ؛ امروز نیز باید با احیای این فریضه واجب الهی در برابر ناهنجاری های موجود در جامعه احساس مسئولیت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین باباجان پور با بیان اینکه منطق ملت ما بر گرفته از اهداف قیام حسینی است، ادامه داد: امام حسین (ع) در برابر زور و تزویر سپاه یزید تسلیم نشد و شهادت و مرگ با عزت را به زندگی با ذلت و خواری ترجیح داد و در این مسیر خدایی به شهادت رسید.

وی یادآور شد: اکنون ملت ما نیز به عنوان پرچمداران نهضت عاشورا ثابت کرده است هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نمی رود و لازمه مبارزه با استکبار جهانی در قوی شدن است و امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار دارد.

استاندار ایلام نیز  گفت: ۶۴ هزار میلیارد ریال طی ۲ سال اخیر برای زیرساخت های اربعین در استان ایلام هزینه شده که ۴۴ هزار میلیارد ریال آن برای حوزه راه و ابنیه های مواصلاتی بوده است.

حسن بهرام نیا بیان داشت : احداث ۲۰ کیلومتر جاده ؛ افزایش ظرفیت پارکینگ بزرگ اربعین به ۱۸۰ هزار خودرو، آسفالت پارکینگ، نصب سایبان، مه پاش از خدمات صورت گرفته طی مدت یاد شده بوده و در حال حاضر جانمایی ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در دست انجام است که تا هفتم شهریور به طور کامل بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه افتخار نوکری زائران امام حسین (ع) از سوی خداوند متعال نصیب مردم استان ایلام شده است؛ یادآور شد: فعالیت ایستگاه های صلواتی و عملیات خدمات رسانی به زائران مهران از ۲۷ مردادماه آغاز می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار