استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان، مطرح کرد؛
استاندار یزد با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و انجام اقدامات به موقع در آستانه سال تحصیلی جدید، گفت: برنامه ریزی های دقیقی به منظور ساماندهی مسائل مربوط بهه سرویس مدارس و تهیه برنامه ترافیکی هفته اول مهرماه صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶ 14 August 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، نشست شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار و با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به منظور هماهنگی مسائل مربوط به شروع سال تحصیلی جدید و چالش‌های پیش روی این حوزه برگزار شد. 
 
استاندار یزد در این نشست با تاکید بر ابلاغ تکالیف فرمانداران و روسای شورای آموزش و پرورش شهرستان ها اظهار کرد: چنانچه دستگاه‌های مخاطب مصوبات و زمان اجرای آن مشخص نباشد، جزو دستورات معلق محسوب و انجام آن با خلل مواجه می‌شود. 
 
وی با اشاره به قرارگیری در آستانه سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: به منظور کاهش حداکثری مسائل و چالش های احتمالی در نخستین روزهای بازگشایی مدارس، برنامه ریزی های لازم انجام و اقدامات به صورت موقع صورت گیرد.  
 
مهران فاطمی با بیان اینکه مسئله ساماندهی سرویس مدارس و برنامه ترافیکی هفته اول مهرماه کاملا به یکدیگر مرتبط است، تاکید کرد: مدیران آموزش و پرورش استان در این خصوص برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند. 
 
وی در ادامه با تاکید بر پایان انجام تغییرات در سطح مدیران مدارس و ادارات و نواحی آموزش و پرورش استان تا هفته اول شهریور ماه گفت: طولانی شدن جابجایی‌های مدیران باعث ایجاد مشکلات و چالش‌های فراوانی در این حوزه خواهد شد. 
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم پذیرش و گزینش با دقت و ظرافت خاص مدیران مراکز تربیت معلم استان، تصریح کرد: انتخاب نیروهای قابل و کارآمد، پیگیری مسائل این بخش را تسهیل خواهد کرد. 
 
استاندار یزد در ادامه بر ضرورت پیگیری مرحله به مرحله پروژه مهر از هفته اول شهریور ماه در مدارس تاکید کرد. 
 
وی همچنین با اشاره به لزوم قرارگیری برخی نکات بسیار مهم در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان گفت: باید به طراحی مدلی برای توانمندسازی والدین در سال جدید در حوزه آموزش و پرورش، توجه ویژه‌ای شود. 
 
مهران فاطمی به تدوین طرحی برای اثر بخشی بیشتر مشاورین مدارس اشاره و عنوان کرد: این اقدام باعث خواهد شد تا جایگاه و کارکرد مشاورین در مدارس ارتقا پیدا کند.  
 
استاندار یزد ادامه داد: تهیه مدلی برای توانمندسازی گروه های آموزشی در مدارس از جمله موضوعات مهمی است که در سال‌های اخیر کمتر به آن توجه شده است. 
 
وی در پایان حوزه تربیت دینی، آداب معاشرت و سبک زندگی را در راستای رشد اجتماعی دانش آموزان بسیار مهم برشمرد و گفت: لازم است تا موضوع مدارس تحول خواه مورد توجه بیشتری قرار گیرد و پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار