استاندار فارس گفت: فاز 2 خط یک قطار شهری شیراز با اعتبار 260 میلیارد تومان که از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به فارس تامین شده تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵ 15 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:سید محمدعلی افشانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری و بهره‌برداری از تقاطع غیر هم‌سطح شهیدان ترابی در سخنانی اظهار داشت: بهره‌برداری از فاز 2 خط یک قطار شهری شیراز در 14 کیلومتر از میدان نمازی تا فلکه الله با 12 ایستگاه علاوه‌بر تسریع در رفت و آمد شهروندان و کاهش ترافیک تأثیرات چشمگیری در این منطقه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی به‌ویژه قطار شهری و صنعت گردشگری گامی مؤثر در راستای رشد و توسعه پایدار استان فارس دربر داشته است، افزود: وعده‌ای که از سوی مسئولان دستگاه‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی به مردم داده می‌شود، باید عملیاتی شود تا شاهد عمران و آبادانی در این استان به‌ویژه شهر شیراز باشیم.

استاندار فارس تصریح کرد: پدیده خشکسالی، حاشیه‌نشینی و مهاجرت روستائیان به شهرها را افزایش داده که این بحران موجب شده تا با مشکل جدیدی روبه‌رو ‌شویم.

افشانی بیان داشت: بحث جدی که از سال 1381 در کشور با عنوان توسعه پایدار برای رفع نیازها مطرح‌شده، باید در قالب توجه به زیرساخت‌های صنعت گردشگری و افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی موردتوجه قرار گیرد تا اشتغال پایدار در کشور و استان فارس ایجاد شود.

وی در مورد مسائل فرهنگی و توجه به مشارکت و حضور جوانان در برنامه‌های اجتماعی و عمرانی گفت: وظیفه مطبوعات و رسانه ملی این است که مردم را با حقوق خود آشنا کند و باید بر این باور بود که اگر جوانان در مسیر خود دچار مشکل شدند، نباید آنان را مورد سرزنش قرار داد، بلکه لازم است، عمل و نحوه رفتار خود را مورد بررسی قرار دهیم.

استاندار فارس اضافه کرد: اگر بودجه‌ای که برای فعالیت‌های فرهنگی تصویب‌شده به دیگر حوزه‌ها اختصاص یابد، نشانگر بی‌توجهی نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار