رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی گفت: متوسط ارجاع هر پرونده به هر یک از قضات در طول یک ماه بیش از ۱۷۰ فقره و در طول یک سال به حدود ۲ هزار فقره خواهد رسید که این آمار بسیار قابل تأمل است.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 18 August 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی  و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها، میزان ملاقات‌های مردمی طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، به رشد بیش از ۳۱ درصدی دیدار‌های مردمی در سال ۱۴۰۱ اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان با حضور در مجموعه‌های قضایی استان، مسائل و مشکلات خود را با رئیس کل دادگستری و دیگر مسؤولان قضایی استان در میان گذاشتند که این عملکرد در مقام مقایسه با آمار سال ۱۴۰۰ که روایتگر ثبت دیدار تعداد ۲۴ هزار نفر از مراجعین با مدیران قضایی استان بود رشد بیش از ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: طی پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۷ هزار و ۵۰ نفر از شهروندان با رئیس کل دادگستری و مسؤولان قضایی استان دیدار داشتند در حالی که در مدت زمان مشابه در سال گذشته تعداد ملاقات کنندگان و مراجعین ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

مقام عالی قضایی استان افزود: به نظر می‌رسد با افزایش حجم ورودی پرونده‌های قضایی در سنوات گذشته، به ویژه طی سالیان اخیر به همان نسبت با تراکم کاری پیش رو، متوسط ارجاع هر پرونده به هر یک از قضات نیز در طول یک ماه بیش از ۱۷۰ فقره و در طول یک سال به حدود ۲ هزار فقره خواهد رسید که این آمار بسیار قابل تأمل و نگران کننده به نظر می‌رسد.

قاضی القضات استان، درخواست اعاده دادرسی، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری و نیز مشکلات مربوط به زندانیان را از جمله مهمترین موضوعات مطروحه از سوی ملاقات کنندگان طی این دیدار‌ها برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار