مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: به زودی دو کشور بحرین و هلند هم در منطقه ویژه اقتصادی پیام سرمایه گذاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳ 19 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» اکبر قنبرپور با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته شاهد سرمایه گذاری ترکیه، عراق و افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این منطقه به عوامل مختلفی چون شرایط سیاسی و اقتصادی کشور بستگی دارد و در شرایط موجود جذب سرمایه گذار کار ساده ای نیست.

وی اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته به زودی شاهد سرمایه گذاری دو کشور هلند و بحرین در این منطقه هستیم که امیدواریم این اتفاق باعث جذب سرمایه گذاران دیگری هم شود.

این مسئول اضافه کرد: سرمایه گذاران و صنایع از سال‌های گذشته تاکنون ۲۵ هزار میلیارد تومان در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند.

این مسئول تاکید کرد: تاکنون به بیش از ۳۱۵ شرکت برای ایجاد خط تولید محصولات خود در این منطقه زمین تخصیص داده شده که در حال حاضر ۱۸۰ شرکت مستقر و پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به اینکه عمده شرکت‌های مستقر در این منطقه در حوزه آی.سی.تی و فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند به برنامه‌های پیش رو در این منطقه اشاره کرد و افزود: ایجاد قطب داده، تولید تجهیزات شبکه مخابرات، تولید گوشی تلفن همراه هوشمند از جمله برنامه هایی است که در این منطقه در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سالیانه صدها هزار تلفن همراه ساده و دکمه ای در این فرودگاه و به سفارش و با هدف استفاده در فضاهای مختلف همچون مراکز نظامی و انتظامی تولید می‌شود که قصد داریم یک سوم این تولیدات را به گوشی هوشمند تبدیل کنیم.

وی ابراز کرد: در تلاش هستیم میزان تولید تلفن‌های همراه ساده کم و به سمتی پیش برویم که سهم تولید گوشی‌های هوشمند افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار