مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: با تکمیل و افتتاح پروژه تعریض و بهسازی محور گرمه-سنگ سوراخ، مسافت بجنورد-تهران از مسیر اسفراین-سبزوار و در آینده محور بجنورد-سنخواست، ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 19 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، صبح امروز محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: با تکمیل و افتتاح پروژه تعریض و بهسازی محور گرمه-سنگ سوراخ، مسافت بجنورد-تهران از مسیر اسفراین-سبزوار و در آینده محور بجنورد-سنخواست، ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی گفت: عرض مسیر گرمه به سمت میامی کمتر از ۶ متر بود و با توجه به بالا بودن تردد کامیون‌ها در این منطقه، ارتقای محور از طریق بازیافت سرد با سیمان در سنوات قبل در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: طول این مسیر ۱۲۰ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آن از گرمه به میامی است و ۸۵ کیلومتر نیز در حوزه استان سمنان قرار دارد.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه تعریض محور گرمه-سنگ سوراخ به طول ۱۶ کیلومتر در اردیبهشت سال گذشته، ادامه داد: ۱۴.۵کیلومتر از این مسیر آماده شده است و ۱.۵ کیلومتر باقی مانده در چند روز آینده تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: عرض محور مذکور به ۱۰.۴۰ متر ارتقا یافته است و مسیری که راه روستایی بود اکنون به عنوان راه اصلی تلقی می‌شود.

مشتری از افتتاح این پروژه در هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: استان سمنان نیز مرمت و بهسازی این پروژه را شروع کرده و با تکمیل آن امکان تردد ناوگان اتوبوسی هم فراهم و ۱۰۰ کیلومتر از بعد مسافت به مرکز کشور کاسته می‌شود.

وی افزود: پروژه بهسازی و بازیافت سرد در جا با سیمان و روکش آسفالت محور گرمه_سنگ سوراخ از مباحث نوآوری است که در این مسیر اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: تمام نقاط پرتصادف در محور‌های شهرستان گرمه برطرف شده همچنین آسفالت راه‌های روستایی در شهرستان‌های گرمه و جاجرم به جز ۲ روستا به اتمام رسیده است.

مشتری با اشاره به اجرای پروژه ساخت راه گرمه-جاجرم-میامی در پایین دست جاده توسط شرکت زیرساخت گفت: این پروژه پس از تکمیل موجب تسهیل در عبور و مرور می‌شود و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار