مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در چهار ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل برداشت آب از سد تهم را به ۴۵ درصد کاهش داده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳ 19 August 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از فارس، علیرضا جزء‌قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه نسبت به میانگین بلند مدت با کاهش بارندگی مواجه هستیم و نیز به دلیل اینکه رژیم بارش‌ها عوض شده است برداشت آب از سد تهم را به یک سوم کاهش داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه زنجان یک هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه است، ولی عملا چیزی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ لیتر بیشتر آب برداشت نمی‌کنیم، گفت: برای جبران این موضوع بخشی را از مدیریت مصرف به تقاضا، انجام اصلاح شبکه و همچنین حفر چاه‌های اضطراری و... را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ حلقه چاه اضطراری در زنجان و اطراف آن حفر شده است که از این تعداد ۱۴ مورد وارد مدار بهره‌برداری شده است، افزود: در چهار ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل برداشت آب از سد تهم را به ۴۵ درصد کاهش داده‌ایم.

جزء‌قاسمی با بیان اینکه حجم مخزن نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است، اما به خاطر اینکه مدیریت کنیم تصمیم بر این بوده که برداشت آب از سد تهم را کاهش بدهیم، گفت: سه سناریویی عادی، زرد و قرمز برای برداشت آب از سد تهم تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: ما سعی کرده‌ایم آن سناریویی را در پیش بگیریم که ورودی و خروجی را بالانس کرده که ارتفاع آب را از دست ندهیم و سد را برای مواقع اضطراری نگه داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار