مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی :بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان مرکزی ،با همراهی مردم و پشتیبانی دستگاه‌های مختلف برگزاری بیش از ۲ هزار برنامه با رویکرد جدید در استان پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷ 19 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سردار کریمی در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در اراک،گفت:به جهت نقش مهم بانوان در دفاع مقدس و ضرورت تبیین این نقش برجسته، تکریم و تجلیل از ۲۰ هزار نفر از همسران رزمندگان و ایثارگران استان نیز برنامه ریزی شده است که در هفته دفاع مقدس به صورت نمادین 500 نفر تجلیل می‌شوند و تا پایان سال این تعداد به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: گلباران قبور مطهر شهدا که در روز پنجشنبه ۳۰ شهریورماه و رژه نیروهای مسلح با رویکرد جدید و حضور پر رنگ خواهران بسیجی با محوریت سپاه روح الله در اولین روز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کریمی افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و پس از آن در حوزه های مختلف علمی که عمده این دستاوردها نیز از برکات دفاع مقدس هستند از دیگر برنامه‌ها است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی، تئاتر خیابانی، شب شعر و شب خاطره با رویکرد جهاد تبیین و رفع شبهات به منظور  جلوگیری از تحریف دوران پرافتخار دفاع مقدس نیز در دستور کار قرار دارد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی نیز در این نشست افزود:هفته دفاع مقدس همزمان با بازگشایی سال تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌شود، بنابراین باید برای این ۲ قشر مهم برنامه‌ریزی مدون شکل گیرد.

استاندار مرکزی در خصوص جانبازان سرافراز استان مرکزی هم گفت: ۱۴۰ جانباز با ۷۰ درصد مجروحیت در استان شناسایی شده که در برنامه هفته مقدس، همراهی و تجلیل از آنان در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین افزود: برای جذب مخاطب باید ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس، غنی از پیام و پرهیز از هرگونه کار بی‌محتوا باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان هم با بیان ضرورت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت در استان گفت: در برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید اقدامات جهادی انجام و مدیران وارد میدان شوند.
بیاتی افزود: مدارس، دانشگاه‌ها و کارخانه ها در برنامه‌های هفته دفاع مقدس نقش مهمی دارند که انتظار می‌رود در این راستا کمک کنند و گروه ناظر و ارزیابی باید تشکیل شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار