رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: فرآوری محصولات زراعی و خلق ارزش افزوده در تولیدات مرتبط با جهاد کشاورزی گلستان طی سال گذشته دو برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶ 22 August 2023

به گزارش تابناک گلستان و به نقل از خبرگزاری فارس، محمد برزعلی ظهر امروز در قرارگاه خبری شهید همدانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: افزایش درآمد فعالان حوزه کشاورزی یکی از دغدغه‌های مدیران ارشد استان بود که فرآوری محصولات و خلقی ارزش افزوده به عنوان یکی از راهکار‌های ترسیمی این چشم انداز در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی گلستان قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: نسبت فرآوری محصولات زراعی و خلق ارزش افزوده در دو سال گذشته ۲.۷ درصد بود که این رقم در سال گذشته به ۵.۴ افزایش یافته است.

وی افزود: میزان اراضی زیر پوشش کشت قراردادی از ۲۷ هزار هکتار در دو سال گذشته به رقمی معادل ۱۵۲ هزار هکتار در سال گذشته رسیده است.

برزعلی ادامه داد: بر اساس برآورد کارشناسان و پیش‌بینی‌ها حداکثر میزان برداشت گندم از اراضی گلستان ۳۵۰ هزار تن بود که با انجام راهکار‌های فنی و تدابیری از جنس دانش بنیان این رقم به ۷۵۰ هزار تن افزایش یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: آنالیز الگو‌های هواشناسی و توزیع به موقع و سه برابری کود فسفره که منجر به مقاومت غلات در برابر تنش‌های گرمایی و سرمایی شد یکی از دلایل این افزایش محصول در گلستان بود.

وی گفت: استان گلستان با خرید تضمینی ۵۵۵ هزار تن گندم رتبه دوم خرید گندم در کشور را به خود اختصاص داد.

برزعلی اظهار کرد: در دو سال گذشته مساحت اراضی زیر پوشش و کشت گیاهان دارویی ۳۶ درصد و تولید زیتون ۱۰۰ افزایش یافت.

وی در خصوص تولید مرغ هم گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان تولید مرغ در گلستان ۲۵۶ هزار تن بود که در سال گذشته به ۲۷۰ هزار تن افزایش یافت و شاهد رشد ۱۰ درصدی جوجه ریزی در استان گلستان بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار