فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: تغییر و تحول در عرصه های مختلف کشور و استان خراسان جنوبی در دولت سیزدهم مشهود است.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲ 24 August 2023

به گزارش تاباک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در اولین روز هفته دولت در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهارداشت: در دولت سیزدهم گام‌های موثر و سازنده‌ای برای رفع مشکلات و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تغییر و تحول در دولت سیزدهم در کشور و استان مشهود است، افزود: در راستای هدف‌گذاری و آهنگ حرکت به سوی پیشرفت و توسعه و عمران در خراسان جنوبی، گام‌های خوبی انجام شده است.

به گفته وی با کار‌هایی که در خصوص ایجاد زیر ساخت‌ها در حال انجام است، بسیاری از مشکلات موجود در استان حل خواهد شد.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان تصریح کرد: ما هم در سپاه استان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و خدماتی در کنار شما هستیم.

سردار مهدوی خاطرنشان کرد: دولت پیگیری‌های بسیاری را برای رفع مشکلات مردم انجام داده که امیدواریم در میدان عمل هر چه زودتر شاهد نتایج آن باشیم.

به گفته وی با وجود گذشت دو سال از استقرار دولت سیزدهم، هنوز بعضی از مدیران در استان، کار را جدی نگرفته‌اند که انتظار است این دستگاه‌ها بیشتر مورد‌توجه قرار گیرند.

وی با تشکر از استاندار که شبانه‌روز در استان و تهران به شکل جدی پیگیری‌های لازم را برای ایجاد زیر ساخت‌ها انجام می‌دهد، اظهار امیدواری کرد: در سال‌های آینده آرزوی مردم برای رفع مشکلات موجود برآورده شود و مردم شاهد نتایج خوب آن باشند.

۹۸۷ پروژه آماده افتتاح و کلنگ زنی

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: در هفته دولت سال‌جاری ۹۸۷ پروژه آماده افتتاح و کلنگ زنی در استان داریم که از این تعداد ۵۴ مورد آن کلنگ زنی و ۹۳۳ مورد هم افتتاح پروژه است.

وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: اجرای چند ابر پروژه در استان، سبب شده خراسان جنوبی از نظر ریالی در خصوص پروژه‌های هفته دولت، در رتبه سوم کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه گاز‌رسانی و انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی میزان قابل توجهی از اعتبارات ملی را به خود اختصاص داده، افزود: اوایل سال آینده لوله‌گذاری انتقال آب به استان شروع و سال ۱۴۰۴ شاهد اجرای این ابر پروژه خواهیم بود.

به گفته وی با انجام این کار آب مورد نیاز صنایع و در کنار آن، آب شرب استان تامین خواهد شد و لوله اصلی آن از نهبندان به مشهد است، اما همه استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

استاندار خراسان جنوبی خاطر‌نشان کرد: راه‌آهن هم در مراحل آخر قبل از اجراست و منتظر تعریف روابط مالی بین وزارت راه‌و‌شهرسازی، نفت و پیمانکار هستیم و تاکنون سه جلسه در این زمینه برگزار شده است.

قناعت تصریح کرد: از ۲۳ قطعه راه‌آهن، ۱۳ قطعه آن در خراسان جنوبی است که پیمانکاران آن مشخص شده و زمین‌های مربوط را تحویل گرفته‌اند.

به گفته وی در مرحله اول ١٨ هزار میلیارد تومان در مدت دو سال در این خصوص هزینه خواهد شد و در مراحل بعدی ریل‌گذاری و تامین قطار انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره اینکه اجرای پروژه راه‌آهن در استان به مطالبه اجتماعی تبدیل شده، متذکر شد: در کنار اجرای این پروژه‌ها، اتفاقات خوبی در حوزه مسکن ملی در استان افتاده که از‌جمله آن، الحاق هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زعفرانیه بیرجند به محدوده شهر است و الحاق دو هزار هکتار دیگر هم به محدوده شهر بیرجند در دستور کار قرار‌گرفته تا در سال‌های آینده، مشکلی برای تامین زمین در مرکز وجود نداشته باشد.

قناعت با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه فرآوری در حوزه معادن در شهرستان‌های استان انجام شده، خاطر‌نشان کرد: شهرک تخصصی زرشک هم کلنگ زنی شده و درخصوص آبرسانی به روستا‌ها هم با هدف محرومیت‌زدایی اتفاقات بسیار خوبی در اوج تحریم‌ها افتاده است.

وی با ذکر اینکه دولت ماهانه تا ۱۵ میلیارد تومان بدهی‌های گذشته را پرداخت می‌کند، افزود: رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از کاهش اعتبار پول ملی به دولت گفته‌اند که از بانک‌ها استقراض نکند و اجازه چاپ پول بدون پشتبانه را هم نداده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در کشور شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌های مختلف هستیم که از‌جمله آن عضویت ایران در شانگ‌های است که خروجی آن را مردم در سال‌های آینده مشاهده خواهند کرد.

قناعت با بیان اینکه در استان هم اقدامات خوبی در حال انجام است، گفت: دغدغه نیرو‌های انقلابی در خصوص تغییر مدیران ارزشمند است و از ۱۵۰ مدیر استان تاکنون ۱۲۵ نفر تغییر کرده‌اند و شش مورد آن هم در حال انجام است.

به گفته وی از نظر تعداد تغییرات در حوزه مدیران، خراسان جنوبی در رتبه‌های اول و دوم کشور قرار دارد.

وی اظهار داشت: پروژه‌هایی را که برای افتتاح یا کلنگ زنی در هفته دولت اعلام کرده‌ایم، علاوه با وزارت مربوطه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم هماهنگ شده و در صورت تأیید، این پروژه‌ها در سیستم منتاک بارگذاری می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار