کد خبر: ۱۱۲۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳ 25 August 2023

اختصاصی هما خوزستان

معصومه پرویزی بابادی

موسم اربعین حسینی نزدیک است زائران عتبات عالیات در تکاپو برای عزیمت به کشور عراق و زیارت در شهرهای زیارتی نجف اشرف، کربلای معلی و سامرا هستند. چه لذت وصف ناشدنی دارد مهیای سفر عشق شدند کوله را که ببندی، دلخوش بودن به دیدار حرم یار سختی راه را به چشم نمی آورد.

سفر اربعین حسینی با همه ی سفر های طول عمر آدمی متفاوت است، شور و شعف دیدار حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع) در هیچ راه و مقصدی یافت نمی شود. دل خوشی بالاتر از دعوت شدن و طلبیده شدن به سفر زیارتی وجود ندارد . در راه امام حسین علیه السلام خستگی معنا و مفهوم ندارد و نمایان نمی شود.

از خدام طریق الحسین گرفته تا زوار اربعین چه آنان که حسب وظیفه در این راه قرار گرفتند و چه آنان که دلی پا در میدان گذاشتن همه لبخند بر چهره دارند و زیارت اربعین حسینی و خدمت به زائران را گوهری باارزش می دانند. مواکب کوچک و بزرگ با پذیرایی‌ها ی ساده و کامل خالصانه در خدمت مشتاقان کوی عشق هستند.

فرقی ندارد ناهار نان داغ با تکه ای پنیر و خیار کنار یک لیوان چای عراقی باشد یا غذای کامل طبخ شده باشد آنجا هدف فقط رفع خستگی و خوردن لقمه ای غذا برای انرژی گرفتن و ادامه مسیر است کم و زیاد آن به مهم نیست. حال و هوای طریق الحسین را باید با چشمان خود دید.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه گفت روند خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) در سراسر استان خوزستان به خوبی درحال انجام است.زائران اربعین حسینی بدون هیچگونه مشکلی درحال تردد هستند، موکب داران نیز با همه توان و بضاعت به زوار کربلای معلی خدمت رسانی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار