مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در استان کرمان گفت: بر اساس داده‌های ناسا گرم‌ترین نقطه بیابان لوت در استان کرمان واقع شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲ 26 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در استان کرمان امروز اظهار کرد: پهنه ثبت جهانی بیابان لوت ۴۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که بین استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان با مرکزیت استان کرمان است که بیش از ۷۰ درصد از جاذبه‌های لوت در حوزه استان کرمان و در شهرستان‌های شهداد، بم و فهرج واقع شده است.

معین افضلی افزود: اخیرا خبری مبنی بر ثبت گرم‌ترین نقطه در حوزه خراسان جنوبی به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان خراسان جنوبی منتشر شده که اعلام می‌شود بر اساس داده‌های "ناسا" گرم‌ترین نقطه بیابان لوت در حوزه استان کرمان واقع شده است.

افضلی خاطرنشان کرد: ریگ یلان که از آن به‌عنوان بلندترین تپه‌های ماسه‌ای دنیا نام برده شده است، از روستای دهسلم در استان خراسان جنوبی آغاز و بخش عمده ریگ در حوزه شهداد کرمان و سپس به سمت سیستان امتداد پیدا می‌کند.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در استان کرمان با اشاره به دسترسی آسان تور‌های گردشگری به جاذبه‌های لوت از درگاه شهداد تصریح کرد: سالانه بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از ظرفیت‌های گردشگری بیابان لوت به‌ویژه کلوت‌های شهداد، تپه گندم بریان، ریگ یلان، رود شور، تپه‌های تخم مرغی، نبکا و دیگر جاذبه‌های لوت بازدید می‌کنند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار