مدیرعامل آبفا در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هرمزگان:
تابناک هرمزگان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: برای تامین آب مشترکین و گذر از تابستان بدون تنش سال 1402 افزایش دبی آب چاه ها به ظرفیت 284 لیتر بر ثانیه پیش بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳ 20 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// عبدالحمید حمزه پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: اقدامات آبفا در این زمینه بدون وقفه ادامه دارد و برای رفع نیاز آبی جمعیت هرمزگان، 74 لیتر بر ثانیه در قالب حفر چاه های جدید و و 174 لیتر بر ثانیه در قالب کف شکنی از ابتدای امسال برای گذر از تنش آبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کم بارشی و تداوم خشکسالی طی سال های اخیر باعث افت چاه های تامین آب شهرها و روستاها شده و برخی از چاه ها نیز به طور کامل از مدار بهره برداری خارج شده اند.

مدیرعامل آبفا گفت: همچنین با هدف رفع نیاز مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، آبرسانی سیار با ظرفیت 19 هزار و 988 متر مکعب پیش بینی شده که این روند همچنان برای رفع نیاز آبی مشترکین ادامه خواهد داشت.

حمزه پور همچنین به تولید آب شیرین کن ها اشاره کرد و گفت: به منظور تامین نیاز آبی مشترکین شهرها و روستاهایی که از منابع آب شیرین کن ها تامین می شوند، روزانه 228 هزار و 438 متر مکعب آب تولید می شود که جمعیتی بالغ بر 882 هزار و 832 نفر از این منابع تامین آب می شوند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار