رئیس کل دادگستری البرز گفت: هیأت‌های نظارتی بر اساس اختیارات قانونی خود نظارت دقیق و عادلانه‌ای بر نامزد‌های انتخاباتی داشته باشند تا شاهد کمترین تخلفات باشیم.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 27 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» فاضلی هریکندی در نخستین جلسه ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی استان البرز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از آغاز سال، برای ۲ انتخابات پیش رو ۴ راهبرد «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» را مشخص کردند که باید مورد توجه ویژه مسئولان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات در استان قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه تذکرات انتخابات دوره‌های گذشته از سوی دستگاه قضایی بسیار مؤثر بوده است افزود: بروز کمترین تخلفات در انتخابات پیش رو به عنوان یکی از مهمترین عوامل حضور مردم است و ظرفیت‌های قانونی باید در تعیین هیأت‌های اجرائی قانون ملاک عمل باشد و از ظرفیت  افراد معتمد در هیأت‌های نظارت و اجرائی استفاده شود.

 رئیس کل دادگستری البرز گفت: لازم است هیأت‌های نظارتی نیز بر اساس اختیارات قانونی خود نظارت دقیق و عادلانه‌ای بر نامزد‌های انتخاباتی داشته باشند تا شاهد کمترین تخلفات در سه بازه قبل، حین و بعد از انتخابات باشیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان البرز هدف اصلی از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان البرز کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و در سایه امنیت کامل عنوان و تصریح کرد: مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح از تأکیدات رهبر معظم انقلاب، است بنابراین لازم است تمام نهاد‌ها و دستگاه ها، مسئولان امر انتخابات و صدا و سیما زمینه انتخاباتی سالم، پرشور همراه با مشارکت عمومی را فراهم کنند.

فاضلی هریکندی، نقش سازمان صدا و سیما و رسانه‌های استان در آگاه سازی آحاد جامعه و ارتقای سطح آگاهی مردم را بسیار مهم و ارزشمند دانست و افزود: انتخابات پیش رو با مدنظر قرار دادن راهبرد‌های مدنظر مقام معظم رهبری و تلاش دست اندرکاران به بهترین شکل ممکن در استان پرشور و ماندگار برگزار خواهد شد.

او تاکید کرد افرادی که برای نامزدی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند ضروری است خودشان پایبند قوانین کشور در زمینه برگزاری انتخابات پرشور باشند.

مجریان و ناظران انتخابات باید اصل بی طرفی را رعایت کنند

رئیس کل دادگستری البرز، بر لزوم بی طرفی کامل مجریان و ناظران در برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی لازم برای آموزش قانون انتخابات به مجریان، نامزد‌ها و دست اندرکاران فعال در ستاد‌ها و فعالین مجازی باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد سواستفاده‌های احتمالی از اموال و امکانات دولتی نباشیم، زیرا بر اساس قانون امکانات باید به صورت عادلانه بین داوطلبان توزیع شود.

او با اشاره به بروز برخی تبلیغات زودهنگام در استان تاکیدکرد: در زمینه تبلیغات نامزدها، جلوگیری از بهره برداری و سواستفاده از قومیت‌ها و وعده‌های انتخاباتی و فراهم کردن رقابت سالم انتخاباتی باید مورد توجه تمام اعضای هیات‌های نظارت قرار گیرد.

وی بر نظارت بیشتر بر فضای مجازی نیز توصیه کرد و گفت: فضای مجازی فرصت بسیار بزرگی برای نشان‌دادن ظرفیت‌ها و پیشرفت هاست، اما معاندین و دشمنان نظام در انتخابات پیش رو سعی در گسترش نیات خصمانه مورد نظر خود را دارند و باید تلاش کنیم با هوشیاری، هم افزایی و مشارکت هر چه بیشتر مردم، بازخورد‌های منفی معاندین و دشمنان نظام و انقلاب را خنثی کنیم.

وی همچنین از تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری البرز خبر داد و تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با تعیین قضات انقلابی، شجاع، متدین و توانمند، در صورت وقوع جرم و تخلف در حوزه انتخابات ،پرونده تخلف را در اسرع وقت با دقت لازم رسیدگی می کنند.

باید با ارائه آموزش های انتخاباتی به هیات های اجرایی از بروز تخلفات جلوگیری کرد

دادستان کل استان البرز با تاکید بر اهمیت پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی افزود: با توجه به تغییرات صورت گرفته در بدنه اجرایی کشور نیازمند گسترش آموزش‌های انتخاباتی میان هیات‌های اجرایی انتخابات هستیم. در این زمینه نیاز است تا با هماهنگی با استانداری البرز آموزش‌های لازم در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان ارائه شود.

او با اشاره به ضرورت شناسایی عوامل انقلابی و همسو با سیاست‌های نظام برای اجرای انتخابات تصریح کرد: برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان ظرفیت ها، زمینه‌ها و امکانات لازم پیش بینی و با رصد اطلاعاتی دقیق از بروز خرابکاری‌ها احتمالی در زمینه‌های مختلف جلوگیری شود.

مددی گفت: دشمن با ایجاد فضای یاس به دنبال کاهش حضور مردم در انتخابات است، اما وظیفه ماست تا با تمام ظرفیت‌ها با نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمنان زمینه حضور پرشور و گسترده همه مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار