معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: تردد زائران اربعین از مرز رسمی خسروی همچنان روان و رفت و آمد زائران به صورت ۲۴ ساعته بدون هیج مشکلی در ۲ سوی مرز در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 28 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایسنا «علی شعبانی» افزود: هم اکنون زائران در مرز خسروی به صورت روان در حال خروج از مرز به منذریه عراق هستند و در منذریه نیز هیچ مشکلی برای پذیرش حضور زوار ایرانی وجود ندارد.

وی از فراهم بودن تمامی زیرساخت های لازم و امکانات برای پذیرش زائران خبر داد و اظهار کرد: تمام دستگاه ها پای کارند تا زائران با سهولت و راحتی بتوانند از این گذرگاه رسمی عازم عراق شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین استان کرمانشاه در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع ۵۱ هزار زائر از مرز خسروی بدون هیچ گونه مشکل و در سهولت کامل از مرز خسروی خروج پیدا کرده اند و هم اکنون هم جمعیت پرحجم اما تردد هم در سمت گیت های ایران و هم سمت گیت های عراق روان است.

شعبانی از برپایی موکب ها به منظور خدمات رسانی به زوار اربعین در ۲ سوی مرز خسروی و منذریه خبر داد و گفت: تمام زیرساخت ها برای حضور زائران فراهم است و پذیرای زائران از سراسر در این گذرگاه رسمی کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار