مدیرکل گمرکات کرمانشاه:
مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: واردات گمرکات استان کرمانشاه در پنج ماهه نخست سال جاری ۵٠ درصد رشد داشت.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵ 29 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ١٩٣ میلیون و ٨۴٨ هزار و ۴١۶ دلار کالا به وزن سه میلیون و ١٠ هزار و ۴٣٧ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در پنج ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی یازده درصد و از حیث وزن رشدی ١۶ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و دیگر کالاها عنوان کرد. 

علی اصغر عباس زاده، ناظرگمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به آمار پنج ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در 5 ماهه سپری شده از سال جاری در مجموع ۶٠ میلیون و ٨٧٧ هزار و ١۶٩ دلار کالا به وزن هفت هزار و ۵١٧ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است.

وی گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵٠ درصد افزایش و از حیث وزن ٩ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل و نیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و دیگر کالاها عنوان کرد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار