مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: دپارتمان‌های فناور دانش محور پیرامون حوزه‌های هوش مصنوعی، هوش تجاری و حل مسئله در ساوه راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰ 29 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حمیدرضا رستمی، امروز سه شنبه افزود: پروژه نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب بر ضرورت و اهمیت کسب مهارت برای ارتقای سطح و کیفیت زندگی به خصوص در بین جوانان شکل گرفته است که با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف می‌توان از ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای استان بهره برد.

وی افزود در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۴ درصد و در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد ورودی داشتیم که یعنی نوجوانان و جوانان میل بیشتری به کسب مهارت پیدا کرده‌اند و باید در این راستا بیشتر عمل کنیم.

وی با اشاره به وجود ۴۲۰ آموزشگاه آزاد غیرانتفاعی تحت نظارت فنی و حرفه‌ای استان گفت: ۴۸۳۰ نفر نیز در دوره‌های این آموزشگاه‌ها شرکت کردند که معادل ۸۷۰ هزار نفر ساعت بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: در مجموع در کل مراکز دولتی و غیر دولتی، قریب به ۲ میلیون و ۵۷۵ هزار ساعت نفر ساعت و حدود ۱۹ هزار نفر در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در دوره‌های فنی و حرفه‌ای استان مرکزی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به شرکت ۳۱۲ نفر از ساکنین سکونتگاه‌های غیر رسمی در دوره‌های توانمندسازی گفت: ۲۱۸ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی، ۸۰۰ نفر دانشجو، ۳۱۴۶ نفر دانش آموز، ۵۰۴ نفر ساکن مناطق روستایی، ۲۱ نفر عشایر، ۱۲۷ نفر زنان سرپرست خانوار، ۵۶ نفر مشمولان بیمه بیکاری، ۱۲۸۷ نفر شاغل بنگاه‌های اقتصادی، ۵۰۰ نفر زن خانه‌دار، ۱۴۳۲ نفر سرباز وظیفه، ۵۰۰ نفر معتاد بهبود یافته، ۱۴۵۹ نفر زندانی، ۱۰۸ نفر دارای معلولیت و ۷۴ نفر از آسیب دیدگان اجتماعی امسال در دوره‌های فنی و حرفه‌ای استان مرکزی شرکت داشته‌اند.

رستمی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم و تاکید رهبری بر توسعه آموزش‌های مهارتی، اعتبارات خوبی جذب شده است. از سفر ریاست جمهوری به استان حدود ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز و تکمیل ۴ مرکز نیمه کاره استان در شهرستان‌های اراک، کمیجان، خنداب و ساوه جذب و هزینه شده است. از کلنگ زنی این مراکز به طور متوسط یک دهه گذشته بود و از ابتدای امسال این پروژه‌ها بالای ۷۸ درصد پیشرفت داشتند و اگر بتوانیم از مابقی اعتبارات استفاده کنیم تا دهه فجر، پروژه‌ها را به مرحله بهره برداری می‌رسانیم.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد کارآموزان دوره‌ها جذب بازار کار شده یا اشتغال زایی کرده‌اند گفت: در سطح ستاد، ۷۵ برنامه اجرایی و آموزشی برای ادارات کل استان مرکزی برگزار کردیم که توانستیم رتبه چهارم کشور را کسب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار