احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب نهضت ملی مسکن کشور و افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره «شهدای مدافع سلامت» در دانشکده علوم‌پزشکی بروجن از مهم‌ترین خبرهای کوتاه چهارمحال و بختیاری در روز پنجشنبه ۹ شهریور است.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 01 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در ایران با بهره‌مندی از تسهیلات ارزان‌قیمت احداث می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در سفر به چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این طرح مسکن‌های سُست، ضعیف و فرسوده روستا‌های کشور نوسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر، از طریق طرح نهضت ملی مسکن به دولت سیزدهم کمک کند.

روحانی‌نژاد تصریح کرد: به‌همین منظور هر کجای کشور که وزارت راه و شهرسازی زمین را فراهم کرده است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور یافته و طرح را آغاز کرده است.

وی با اشاره به استمرار این برنامه در چهار سال دولت سیزدهم یاداور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین ۷۰ هزار واحد مسکن محرومان را به‌صورت مشارکتی احداث می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این طرح خیران نیک‌اندیش مسکن‌ساز، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد امام خمینی (ره) هر استان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه‌های دوجانبه و چندجانبه دارند.

وی گفت: در شهر‌های کوچک و روستا‌هایی که در جوار شهر‌ها هستند و منابع‌طبیعی و آبخیزداری زمین قابل الحاق به محدوده آن شهر و یا روستا را داشته باشد می‌توان در صورت الحاق زمین، تا پایان سال‌جاری ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویلایی به متقاضیان نهضت ملی مسکن که در سامانه دولت ثبت شده است و قصد هدایت از شهر به روستا دارند، واگذار می‌شود.

روحانی‌نژاد تاکید کرد: مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند تا سقف تسهیلات روستایی ارزان‌قیمت ۲ میلیارد ریالی کنونی افزایش یابد.

در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی برای کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

سالن ورزشی چندمنظوره «شهدای مدافع سلامت» در دانشکده علوم‌پزشکی بروجن افتتاح شد

رییس دانشکده علوم‌پزشکی بروجن گفت: به‌مناسبت هفته دولت سالن ورزشی چندمنظوره «شهدای مدافع سلامت» در این دانشکده افتتاح و بهره‌برداری شد.

حمیدرضا صادقی در آیین افتتاح و بهره‌برداری سالن ورزشی چندمنظوره «شهدای مدافع سلامت» دانشکده علوم‌پزشکی بروجن تاکید کرد: این سالن در زمینی به مساحت ۸۵۰ مترمربع با زیربنای ۵۳۲.۵ مترمربع ساخته شد.

وی افزود: برای ساخت سالن چندمنظوره «شهدای مدافع سلامت» دانشکده علوم‌پزشکی بروجن ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری تامین و هزینه شده است.

صادقی تصریح کرد: این سالن چندمنظوره دارای کاربری‌های ورزشی ویژه رشته‌های والیبال، فوتسال و بسکتبال است و خرید تجهیزات برای سالن بدنسازی در دستور کار قرار دارد.

وی توجه به ورزش در محیط‌های آموزشی برای جوانان را ضروری دانست و یادآور شد: توجه جدی به سلامت دانشجویان، ارائه امکانات و فضای ورزشی مناسب داشتن برنامه‌های ورزشی برای اوقات فراغت دانشجویان از مهم‌ترین برنامه‌ها به‌منظور توسعه ورزش در دانشکده علوم‌پزشکی بروجن به‌شمار می‌رود.

 چهارم تیرماه جاری پس از پیگیری‌های اخیر، سازماندهی موثر دست‌اندرکاران و به استناد نامه دبیر هیات ممتحنه جلسه شورای معین شورای‌عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی با راه‌اندازی رشته هوش‌بَری در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشکده علوم‌پزشکی بروجن با ظرفیت پذیرش ۱۵ دانشجو برای یک دوره موافقت شد.

ارتقای جایگاه دانشکده پرستاری به دانشکده علوم‌پزشکی بروجن یکی از مطالباتی بود که آذرماه سال گذشته پس از پیگیری‌های مسوولان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان بروجن و با موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استناد رأی صادره ۲۸۸ جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱ به سرانجام رسید.

دانشکده پرستاری بروجن براساس موافقت‌نامه چهل و سومین نشست شورای گسترش دانشگاه‌های کشور در اردی‌بهشت‌ماه ۱۳۷۰ با پذیرش ۲۰ دانشجو در رشته پرستاری فعال شد.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار