مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد:
مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: افزایش ذخایر معادن مهم استان از اقدامات مهم انجام شده در حوزه معدن بود که در این زمینه ذخیره طلای استان از 4تن به 25 تن افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۲۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 05 September 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدکاظم صادقیان با بیان اینکه استان یزد یک استان صنعتی است، اظهار کرد: مجموع ارزش افزوده استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷۷ هزار میلیارد تومان بوده که سهم صنعت و معدن از این بخش ۴۷ درصد بود و این خود بیانگر صنعتی و معدنی بودن استان یزد است.

وی افزود: تکمیل زنجیره تولید از راهبردهای بخش تولید استان یزد است و در راستای مقابله با خام فروشی در استان نیز براساس سند «یزد نوین» اقدامات خوبی در حوزه‎هایی مانند تکمیل زنجیره تولید فولاد، کاشی و شیشه در استان صورت گرفته و تنها در حوزه ماشین‌سازی احساس ضعف می‌شد که در این باره نیز اقدامات موثری در حال پیگیری است.

افزایش 3 برابری ذخایر معدن مس استان یزد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون و در راستای تحقق‌بخشی به شعار سال در حوزه معدن عنوان کرد: از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه معدن تلاش برای افزایش ذخایر معادن مهم استان بود که در این زمینه ذخیره طلای استان از 4تن به 25 تن، ذخیره سنگ آهن استان به میزان 80 میلیون تن و ذخیره مس استان از 60 میلیون تن به 198 میلیون تن افزایش یافت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مصالح ساختمانی عنوان کرد: تغییر رویکرد جایگزینی مصالح کوهی بجای شن و ماسه در راستای کیفیت تولید بتن و به تبع آن افزایش استحکام سازه‌های ساختمانی از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این سازمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار