ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه گفت: در پنج ماهه نخست از سالجاری ۱۵۷ هزار و ۸۱۴ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی با انجام تشریفات گمرکی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه کالای خود را به خارج از کشور صادر کردند.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 05 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «علی‌اصغر عباس‌زاده» افزود: از این تعداد کامیون عبوری حامل کالای صادراتی از حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان باتردد ۵۷ هزارو ۶۹۷ دستگاه کامیون بیشترین سهم کامیون‌های حامل کالای صادراتی را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه اضافه کرد: تردد کامیون‌های حامل کالای صادراتی از گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده سهم گمرک خسروی از کامیون‌های حامل کالای صادراتی در پنج ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان کرمانشاه را ۴۱ هزار و ۹۲۲ دستگاه عنوان کرد و گفت: تردد کامیون حامل کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این گمرک رشد ۱۹ درصدی داشته است.

وی تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرکات سومار را ۲۷ هزار و ۷۹۹ دستگاه در پنج ماهه نخست سال جاری عنوان و از افزایش ۱۹ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی از گمرکات شوشمی و شیخ صله را به ترتیب ۱۳ هزارو ۲۶ دستگاه و ۱۷ هزارو ۳۷۰ دستگاه عنوان کرد.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف اعلام کرد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار