مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه مطرح کرد؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: سال جاری آمار گردشگری در بازدید از محوطه‌های تاریخی کرمانشاه ۱۲ درصد رشد داشت.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 06 September 2023

 

رحمت الله جلیلیان

داریوش فرمانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: آماری که از ورودی محوطه‌های تاریخی در دست است شامل رشد ۱۲ درصدی گردشگری در بازدید از محوطه‌های تاریخی است.

وی افزود: سال گذشته تا پایان مرداد ماه ۳۹۵ هزار نفر از محوطه‌های تاریخی بازدید کردند و سال جاری ۴۲۳ هزار نفر بوده‌اند که رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه اقدامات انجام شده در ایام اربعین امسال خوشبختانه به دلیل تمهیداتی که در مرز خسروی انجام شد در بحث گیت ورودی‌ها و افزایش تعداد گیت‌ها و زیرساخت‌هایی که وجود داشته از جمله ایمن‌سازی جاده‌ها، ایجاد سایه‌بان از پایانه تا مرز میزبانی خوبی از گردشگران داشته‌ایم.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات دیگر احداث ۸۰ چشمه حمام و ۹۳۸ چشمه سرویس بهداشتی از کنگاور تا مرز خسروی، وجود بیش از ۱۸۰ موکب و فعالیت بیش از ۱۴ کارخانه یخ سازی، وجود چهار اتاق خنک برای افراد گرما زده و بیش از ۱۱۰ هکتار پارکینگ برای خودروها در مرز خسروی است.

فرمانی بیان کرد: از جمله دیگر اقدامات که می‌توان به آن اشاره کرد شامل احداث چندین سوله توسط نهادهای نظامی، احداث مجتمع‌های هفت و چهار هکتاری برای اسکان است.

وی عنوان کرد: بیش از پنج هزار ظرفیت اسکان به جز ظرفیتی که در مراکز اقامتی داریم توسط نهاد‌های نظامی در مسیر اربعین انجام شد.

این مسئول ابراز کرد: سال جاری در حوزه دریافت تسهیلات افزایش چشمگیری داشتیم و در راستای برپایی نماشگاه‌هایی که در حوزه صنایع دستی و سوغات برگزار کردیم افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.

فرمانی اظهار کرد: این نمایشگاه در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، بیستون، خروجی کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین برگزار شد و  فروش خیلی خوبی داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع سال جاری در بحث زیرساخت‌ها تحول و انقلابی در مسیر اربعین در استان کرمانشاه با پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار که در این موضوع داشتند صورت گرفت.

فرمانی تاکید کرد: این موضوع بستری را آماده کرد که در سال‌های آینده شاهد افزایش ظرفیت گردشگران و تسهیل در ورود و خروج از طریق مرز خسروی باشیم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار