رئیس عملیات انبارهای شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس:
تابناک-رئیس عملیات انبارهای شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس ضمن بیان اینکه رشد امروز صبا فولاد پاسخ اعتماد به نیروی جوان است، در تشریح آخرین وضعیت حیطه فعالیت خود گفت: همه شرکت‌ها در حوزه عملیات انبارها برنامه‌ریزی داشته‌اند، اما صبا فولاد خلیج‌فارس بدون شک از شرکت‌هایی است که در بخش عملیات انبارها در استان هرمزگان حرف اول را می‌زند.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵ 31 July 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان، «صابر رزاقی لنگرودی» رئیس عملیات انبارهای شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس را ضمن معرفی،از برنامه های خود اظهار داشت:

برای شروع خودتان را معرفی کنید.
نزدیک به ۱۷ سال است که در بندرعباس زندگی می‌کنم. در رشته مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد کرمان دوره کارشناسی را گذراندم. حین کار در دوره‌‌های اجرایی متعددی جهت به‌روزرسانی دانش و مهارت‌آموزی شرکت کردم؛ ازجمله آن اخذ گواهینامه بین‌المللی سرممیزی ۱۴۰۰۱، سرممیزی ۹۰۰۱ از شرکت SGS و گواهینامه انبارگردانی و حسابرسی انبار از خانه کیفیت ایرانیان بوده است. گواهینامه برنامه‌ریزی و کنترل تولید از مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و همچنین دوره‌هایی درزمینهٔ مدیریت استراتژیک- MBA را نیز گذرانده‌ام. سال ۸۶ به مدت یک سال در شرکت کاشی و سرامیک رز در هرمزگان فعالیت ‌کردم. پس‌ازآن به مدت سه سال در فولاد هرمزگان مشغول شدم. سال ۸۹ به مدت پنج سال شرکت نفت پاسارگاد بودم. در حال حاضر رئیس عملیات انبارها در صبا فولاد خلیج‌فارس هستم که این بخش شامل عملیات انبارش، کنترل موجودی، کدینگ مواد خام، محصولات، قطعات، لوازم‌یدکی و کلیه تجهیزات کارخانه می‌شود. بخش عملیات انبارها، ارتباط گسترده‌ای با سایر حوزه‌ها دارد؛ ورود و خروج محصولات، مواد خام در این بخش انجام می‌شود. خوشبختانه پرسنل این بخش آموزش پذیر و از مهارت کافی برخوردارند و کاملاً به کار مسلط هستند.

طی سال ۱۴۰۱ چه پروژه‌هایی در بخش عملیات انبارها اجرا شد؟
استانداردسازی سوله‌های انبارداری برای ایجاد فضای مناسب انبارش از مهم‌ترین اقدامات بوده است. بدین‌صورت که یکی از انبارها را قفسه‌بندی کردیم تا شرایط نگه‌داری کالاها را مطابق استاندارد FIFO و LIFO رقم بزنیم. ایجاد فضای انبار قرنطینه دومین پروژه ما بود. این فضا برای نگهداری از کالاهایی که هنوز تائید نشده‌اند و بعد از تائید باید مراودات ورود و خروج و انبارش آن انجام شود، ایجادشده است. ایجاد فضای مناسب اقلام ابزار دقیق نیز اتفاق افتاد. خوشبختانه توانستیم واحد کنترل موجودی و کدینگ را هم در مجموعه ایجاد کنیم.
آماده‌سازی و تجهیز فضای روباز برای نگهداری از اقلامی که شرایط نگهداری‌شان به چنین بستری نیاز دارد، از دیگر اقدامات حوزه عملیات انبارها بوده است. پروژه ایجاد دستورالعملها و روش های اجرایی انبار نیز انجام گردید. در حال حاضر تمامی فعالیت‌های انبار فرآیند محور شده است. انبارش اقلام مطمئنا مهم‌ترین وظیفه‌ای بوده که در حوزه عملیات انبارها به جهت حفاظت از سرمایه شرکت انجام‌شده است.

برنامه شما برای سال ۱۴۰۲ چیست؟
ایجاد و بهینه‌سازی فضای انبارش کالاها، اصلاح و بهینه‌سازی کدینگ اقلام و مکانیزه کردن انبار قطعات یدکی از برنامه‌های در دست اجرا است. همچنین آماده‌سازی انبار مواد شیمیایی بر اساس استاندارد و دستورالعملی که به آن MSDS گفته می‌شود؛ این دستورالعمل شرایط محیطی و نگهداری مواد شیمیایی به‌گونه‌ای که خطری نداشته باشد را مشخص می‌کند.
همه شرکت‌ها در حوزه عملیات انبارها برنامه‌ریزی داشته‌اند، اما صبا فولاد خلیج‌فارس بدون شک از شرکت‌هایی است که در بخش عملیات انبارها در استان هرمزگان حرف اول را می‌زند. در بخش کشوری هم جایگاه خوبی داریم که به توسعه بیشتری نیاز است.

از چالش‌های حوزه فعالیتتان بگویید.
شرایط محیطی یا به‌بیان‌دیگر وضعیت آب و هوایی بندرعباس چالش جدی ما است. در فصل تابستان چالش دشواری داریم؛ البته با توجه به سنگینی کار، تمهیدات لازم برای مراقبت از سلامت کارکنان بیشتر می‌شود. در این وضعیت سلامت پرسنل برایمان یک دغدغه بوده که با حمایت مدیریت، به‌خوبی در حال انجام است.

سخن پایانی.
به جرات می‌توان گفت صبا فولاد تجربه و رشد امروزش را با اعتماد به نیروی جوان به دست آورده است. کادر در حال فعالیت، چه کادر مدیریت و چه کادر عملیاتی، همه جوان هستند و با اشتیاق به دنبال نتیجه و اثربخشی‌اند. این موضوع فضای رقابتی تنگاتنگی را برای رقبا ایجاد کرده است. تیم فعلی صبا فولاد اشتیاق خاصی برای پیشرفت دارد. مشاورهای باتجربه‌ای در کنارمان داریم اما نیروهای حاضر در مجموعه صبا فولاد نیروهای جوانی هستند که رشد و پیشرفت کنونی را رقم‌ زده‌اند. با نگاه و رویکرد فعلی مدیریتِ صبا فولاد، این رشد ادامه‌دار خواهد بود.کارکنان که به‌صورت مستقیم درگیر هستند در یک سال اخیر به‌خوبی پیشرفت و توسعه روزانه را لمس کرده‌اند. این نگاه به‌نوعی در تمام پرسنل صبا فولاد نهادینه‌شده است، به‌گونه‌ای که می‌‌توان گفت همه به دنبال بهبود وضعیت حوزه فعالیتشان هستند و به دنبال این هستند که شرایط را برای ثبت رکوردهای جدید درزمینهٔ تولید فراهم کنند. دیدن رکوردهای جدید در حوزه تولید باعث خوشحالی کل مجموعه است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار