رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، یک‌هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سنگین سرمایه‌ای غیرمصرفی وارد استان شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷ 10 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، ارسلان خالدی‌فر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود پزشک، در برخی شهرستان‌ها از پزشک‌های هندی و پاکستانی استفاده می‌شد، اما در حال حاضر دانشجوی پاکستانی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در حال تحصیل است که این نشان‌دهنده پیشرفت حوزه پزشکی استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و بیمارستان کاشانی به مرکز پیوند کبد غرب کشور تبدیل شده است و بیماران از سایر استان‌ها برای درمان وارد استان می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، یک‌هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سنگین سرمایه‌ای غیرمصرفی وارد استان شده است.

خالدی‌فر با اشاره به ورود دستگاه‌های متعدد پزشکی به استان، بیان کرد: تعداد دستگاه‌های MRI استان از یک به ۶ دستگاه افرایش یافته است همچنین دستگاه رادیوتراپی فوق پیشرفته وارد استان شده که در کل سه مورد در کشور موجود است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲ مرکز دیالیز در ۲ شهرستان بن و کیار، تصریح کرد: ۲ شبکه بهداشتی نیز در شهرستان‌های خانمیرزا و فلارد راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اظهار داشت: کمبود واکسن به صورت سراسری بود، اما از روز سه‌شنبه گذشته، ۱۰ هزار دز واکسن سه‌گانه و ۱۵ هزار دز واکسن آنفولانزا وارد استان و کمبود واکسن برطرف شد.

وی گفت: تا کنون موردی از سویه جدید کرونا در کشور گزارش نشده است، اما لازم است موارد بهداشتی رعایت شود.

کاهش ۱۰ درصدی آمار خودکشی در چهارمحال و بختیاری

در ادامه شهرام خواجوی نیز گفت: خودکشی مساله‌ای است که در میان استان‌های زاگرس‌نشین بیشتر دیده شده است لذا از ابتدای سال گذشته برنامه‌های استانی برای ایجاد سند کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا شده است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس آمار رسمی سال گذشته آمار خودکشی در استان ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار