معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گفت: لازم است ارگان های ذی صلاح در اعطای مجوز حمل و نگهداری سلاح به افراد، دقت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 11 September 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ اسماعیل قمری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام بیان داشت: جرم قدرت نمایی و تهدید با سلاح با اینکه فراوانی بالایی در استان ندارد ولی با توجه به حساسیت و بازخورد منفی که این جرم در جامعه دارد به عنوان جرم اولویتی استان لازم است آسیب شناسی شود.

وی افزود: کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی یکی از اهداف سند تحول قضایی است و ارائه راهکارهای علمی و پیشگیرانه در این راستا می تواند بسیار راهگشا باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ادامه داد: بسیاری از موارد قدرت نمایی و تهدید با سلاح گرم در استان با سلاح های مجوز دار اتفاق می افتد که لازم است ارگان های ذی صلاح در اعطای مجوز حمل و نگهداری سلاح به افراد، دقت بیشتری داشته باشند و افرادی که دست به قدرت نمایی یا تهدید با سلاح مجوز دار می زنند، مجوزشان باطل شود.

وی یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی و همچنین تایید صلاحیت روانی توسط یک روانشناس معتمد برای افرادی که درخواست مجوز حمل و نگهداری سلاح می کنند، لازم و ضروری است.

با اقدامات صورت گرفته توسط معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از ۱۰ جرم اول استان تعداد ۹ جرم با کاهش ورودی مواجه بوده‌اند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار