امام جمعه اراک با بیان اینکه برای رسیدن به رشد اقتصادی و توسعه کشور، امنیت شرط لازم است ،گفت: دشمنان کوردل و منافقان نظام اسلامی امنیت ملی را هدف قرارداده‌اند که مردم با بصیرت و هوشیاری فتنه‌های دشمنان را در نطفه خفه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ 15 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت‌الله دری‌نجف آبادی،در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه، با اشاره به مشخص بودن نقش منافقین و استکبار جهانی در آشوب‌ها و اغتشاشات سال گذشته برای فریب جوانان ایرانی، افزود: این کشور سرزمین امام زمان، اهل بیت(ع) و شهدا است که برای حفظ آن هزاران فداکاری و خون ریخته شده و مردم ایران اسلامی نباید سر سفره اهل بیت(ع) به امام زمان(عج) خنجر بزنند و در دام بیگانگان دچار شوند.

وی ادامه داد: وجود پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) بزرگترین نعمت الهی برای بشریت و رحمت عالمین است و سیره و زندگی پیامبر عظیم‌الشان اسلام، راهگشای زندگی بشریت است و ترویج مکتب پیامبر(ص) عامل سعادت جوامع اسلامی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: امام حسن(ع) الگوی اخلاق اسلامی است و تدبیر ایشان موجب اعتلای اسلام شد و جهاد تبیین امام حسن مجتبی(ع) علاوه بر اینکه قیام عاشورا را تا امروز زنده نگه داشته موجب تاثیرگذاری حماسه عاشورا شد و لذا سیره امام حسن(ع) درس‌های زیادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی اظهار کرد: ملت عاشورایی ایران و بویژه مردم استان مرکزی در طی ۲ ماه محرم و صفر در عزاداری‌ها و مناسبت‌ها به خوبی حاضر شدند و بار دیگر فرهنگ علوی، حسینی و فاطمی خود را نشان دادند.

وی عنوان کرد: کاروان بزرگ اخلاص، معنویت، اخلاق، اقتدار و بصیرت به برکت مردمی با فرهنگ دینی و انقلابی خوش درخشید و عزاداری‌های مردم برکات فراوانی برای اسلام و جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با مردم تشکیل شده، با مردم به اقتدار رسیده و امروز با حضور مردم با قوت به حرکت خود ادامه می‌دهد، افزود: مردم هوشیار و بصیر ایران اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف حضور فعالانه و هوشیارانه دارند و اجازه نخواهند داد امنیت جامعه دچار خدشه شود.

وی با بیان اینکه کاروانی از ازل تا ابد در عالم به رهبری امام زمان در جریان است، تصریح کرد: تنها راه عزتمندی، اقتدار، سربلندی و فتح قله‌ها در عرصه‌های مختلف توسط مسلمانان به خصوص شیعیان، حرکت در مسیر فرهنگ نبوی، علوی، فاطمی، حسینی، رضوی و مهدوی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: ماه ربیع الاول یادآور خاطرات مهم، شیرین و جاودان دین مبین اسلام چون ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، آغاز امامت امام زمان (عج)، ولادت امام صادق(ع)، هفته وحدت است که با سپری شدن ۲ ماه محرم و صفر و حزن و اندوه ارادتمندان خاندان ائمه اطهار(ع) به ویژه شهادت امام حسین(ع) و یاران آن بزرگوار آغاز می شود.

آیت‌الله دری‌نجف آبادی، ضمن عرض تسلیت در پی ۲ حادثه زلزله هفت و ۲ دهم مغرب و طوفان مدیترانه دانیل و شکسته شدن ۲ سد در درنه لیبی و کشته و مدفون شدن هزاران مسلمان، گفت: از هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تقاضا است در کمک به مردم مظلوم و مسلمان مغرب و لیبی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار