سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از اجرای طرح نظارتی بازگشایی مدارس و نوشت‌افزار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱ 19 September 2023

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا طحان، سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای خرید لوازم‌التحریر و ملزومات اداری و پوشاک، طرح نظارتی ویژه ایام بازگشایی مدارس و نوشت‌افزار در سراسر استان سمنان به‌صورت گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، اعمال نظارت پیشگیرانه و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی عرضه‌کنندگان نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر و پوشاک با رویکرد حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از هرگونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و بروز تخلفات احتمالی است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان و شهرستان‌ها با همکاری نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های مربوطه در این مدت بر بازار نظارت و گروه‌های کالایی پرمصرف، مراکز عمده و خرده‌فروشی لوازم‌التحریر، کیف و کفش و پوشاک را به‌طور ویژه مورد پایش قرار خواهند داد.

طحان با اشاره به اینکه امروز قاچاق کالا صدمات فراوانی بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، ادامه داد: خرید کالای ایرانی با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال نیاز امروز جامعه است و خانواده‌ها با خرید نوشت‌افزار ایرانی به تعمیق ساخت داخل و رشد تولید و حمایت از کالای ایرانی کمک کنند.

وی تصریح کرد: تمامی واحد‌های صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ‌نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف ازجمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، نصب نشدن قیمت و صادر نکردن صورتحساب و ... را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار