رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طرح خرید مزرعه برای محصول زرشک استان در زمینه تولید، حمایت، بازارسازی و بازاررسانی در شهرستان‌های درمیان و زیرکوه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳ 21 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مهدی جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال طرح خرید مزرعه در استان برای محصول زرشک در شهرستان‌های درمیان و زیرکوه اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در زمینه تولید، حمایت، بازارسازی و بازاررسانی در استان اجرا می‌شود که برای اجرای آن در سطح کشور ۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و بیش از ۴ میلیارد تومان آن یعنی ۲۵ درصد منابع به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای پایدارسازی تولید نیز ۱۰۰ هکتار آبیاری زیرسطحی در شهرستان‌های درمیان و زیرکوه اجرا می‌شود. سایت‌های الگویی در راستای مجموعه ارقام زرشک در این دو شهرستان ایجاد می‌شود تا در آینده بتوانیم آموزش‌های لازم را در قالب این سایت‌ها ارائه دهیم.

جعفری بیان کرد: اگر شرکت‌های دانش بنیان دستگاه‌هایی را تولید کنند که بتواند در برداشت و فرآوری زرشک کمک کننده باشد نیز حمایت‌های لازم را داریم. همچنین در حوزه بازارسازی و بازار رسانی از شرکت‌های صادرکننده محصول حمایت می‌کنیم و امسال خرید توافقی زرشک را داریم.

وی عنوان کرد: جشنواره ملی زرشک امسال با همکاری اتاق تعاون برگزار می‌شود و سعی ما بر است که جشنواره ملی زرشک را در صورت امکان در تهران برگزار کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان ۹۸ درصد زرشک ایران را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: ۵۰ هزار خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم از تولید زرشک امرار معاش می‌کنند و زندگی حدود ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت استان وابسته به این محصول است. سطح زیر کشت زرشک استان بیش از ۱۹ هزار هکتار است که سالانه ۸۵ هزار تن زرشک‌تر و ۲۲ هزار تن زرشک خشک تولید می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار