مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۵ نفر در ۶ ماه اول امسال برای اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ 25 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، کامبیز مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد مراجعه، ۱۲ هزار و ۶۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که این آمار در ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۹۳ نفر بود.

وی اظهار کرد: از بین اهداکنندگان خون در سال جاری ۱۱ هزار و ۸۳۶ نفر مرد و ۸۴۱ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: هفت هزار و ۵۶۴ نفر از افرادی که امسال موفق به اهدای خون شدند جزو اهداکنندگان مستمر هستند، هزار و ۷۵۴ نفر نیز اولین بار خون اهدا کردند.

وی افزود: همچنین امسال ۴۴۲ نفر برای اهدای پلاکت به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که ۳۵۳ نفر موفق به اهدای پلاکت شدند و مراجعه برای اهدای پلاک نسبت به سال گذشته افزایش و اهدا کاهش داشته است.

مهدی‌زاده بیان کرد: علاوه بر تامین خون تمامی مراکز خراسان جنوبی حدود ۳۵ درصد خون اهدایی استان و با کیفیت به شبکه ملی ارسال می‌شود.

وی گفت: متوسط کشوری اهدای خون ۲۰ درصد و این شاخص در خراسان جنوبی علیرغم پراکندگی جغرافیایی و وجود چهار مرکز اهدای خون ۲۶.۶ درصد است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اضافه کرد: امکانات انتقال خون در شهر‌های بیرجند، قاین، فردوس و طبس مستقر است و در سایر مناطق تلاش شده از طریق تیم‌های سیار خون‌گیری انجام شود، اما یکی از مطالبات مردم همواره احداث پایگاه انتقال خون در نقاط مختلف استان بوده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار