کد خبر: ۱۱۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 16 October 2015
آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه گیلان در خطبه‌های امروز (24 مهر) نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) این شهر برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب اجرای احکام اسلامی است.

 

 وی با بیان اینکه با وجود اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است اما اگر بمیرد احکام اسلامی هم می‌میرد، گفت: اگر مردم جامعه امر به معروف را وظیفه خود بدانند احکام اسلامی زنده می‌ماند.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: کسی که امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کند با خداوند اعلام جنگ کرده است.

 

 وی دایره امر به معروف را گسترده تر از حوزه فردی دانست و گفت: اگر کشورهای اسلامی در ابتدای تشکیل داعش با این پدیده شوم برخورد می‌کردند این گروه تروریستی هرگز نمی‌توانست رشد کند.

 

 قربانی اضافه کرد: برخی از کشورهای اسلامی مانند قطر، عربستان، ترکیه و اردن نه تنها از شکل گیری داعش جلوگیری نکردند بلکه با حمایت‌های خود آن را رشد دادند.

 

وی هدف قیام امام حسین( علیه السلام) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: قیام امام حسین برای توجه دادن مردم به وضعیت ظلم و فساد حاکم بر جامعه بود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص خطر نفوذ را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: اگر نسبت به توطئه‌های دشمن هوشیار نباشیم خطر نفوذ و استحاله نظام وجود دارد.

 

اگر برجام تصویب نمی‌شد غرب ما را به بدعهدی متهم می‌کرد

 

امام جمعه رشت در خطبه دوم به تصویب طرح برجام در مجلس اشاره کرد و گفت: بعد از 15 سال گفتگو ایران با کشورهای 5+1اگر مجلس ایرن طرح را تصویب نمی‌کرد کشورهای غربی ما را به بدعهدی متهم می‌کردند.

 

 وی با قدردانی از نمایندگان مجلس و رئیس مجلس گفت: رئیس مجلس در برابر برخی سخنان اهانت آمیز ایستاد که از طرف دیگر نمایندگان مخالف طرح برجام هم از سخنان خود نظر سوئی نداشتند.

 

قربانی با اشاره به شکل گیری انتفاضه سوم در فلسطین، ابزار امیدوار کرد: این قیام مردم فلسطین باعث شود که تجاوزهای رژیم اشغالگر قدس از بین بود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: مقاومت مردم فلسطین کار را به جایی رسانده که نتانیاهو حاضر به مذاکره بدون پیش شرط با گروه‌های فلسطینی شده است.

 

وی با ضروری خوادن برگزار کردن مراسم عزاداری طبق احکام و ارزش‌های اسلامی، گفت: عزاداران و هیئت‌های مذهبی تلاش کنند برخی کارهایی که سبب وهن اسلام و مسلمانان می‌شود را انجام ندهند.

 

امام جمعه رشت به سنت غلط قمه زنی اشاره و اظهار کرد : دشمنان از این سنت غلط علیه اسلام تبلیغات می‌کنند و اسلام را خشن و مسلمانان را بی رحم معرفی می‌کنند.

 

وی از سیاه پوشیدن، مراسم روزه خوانی و سینه زنی، راه اندازی دستجات عزاداری به عنوان سنت های خوب در ماه محرم یاد کرد و گفت: آسب رساندن به بدن و آزار رساندن به همسایه‌های مساجد و تکایا با روح اسلام سازگار نیست.

 

قربانی اضافه کرد: هیئت‌های عزاداری نسبت به عدم اختلاط عزاداران زن و مرد اهتمام داشته باشند.

 

 نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(علیه السلام) از بزرگترین عبادت‌ها ست و باید با قصد قربت باشد. عملی می‌تواند با قصد قربت باشد که مطابق دستورات اسلام باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار