مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان از نشانه‌های افتخار وزارت نفت و دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 28 September 2023

حکیم قیم پنجشنبه در نشست خبری با اعضای بسیج رسانه خوزستان با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان در طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت، نقش تاثیرگذاری دارد اظهار کرد: با افزایش تولیدی که این پالایشگاه داشت زمینه برای صادرات، تولید این پالایشگاه به کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه فراهم شد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه آبادان از شرکت ضررده به واحدی سودده تبدیل شد افزود: خوشبختانه دولت سیزدهم و وزارت نفت نگاه ویژه‌ای به شرکت پالایش نفت آبادان داشت و با ارتقا یافتن این مجموعه شاهد صادرات به کشورهای همجوار هستیم.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: توان مجموعه پالایشگاه آبادان به گونه‌ای است که اکنون سه بند از پنج بند تفاهم‌نامه دولت جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق مربوط به این پالایشگاه است.

قیم با اشاره به راه‌اندازی فاز ۲ پالایشگاه آبادان بیان کرد: راه اندازی این فاز از افتخارات است و راه اندازی این فاز به قدری حتی برای دشمن مهم بود که سناتور تندروی آمریکا گفت در ازای حمله به منافع ما در کشورهای عراق و سوریه باید پالایشگاه‌های ایران را هدف قرار داد.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۵ درصدی فاز ۲ پالایشگاه آبادان در ۲ سال گفت: پیشرفت ۳۳ درصدی در پایان مگا پروژه بی‌نظیر بود که با توان و تلاش شبانه روزی مهندسان داخلی امکان پذیر شد.

آمادگی برای راه‌اندازی پالایشگاه در کشورهای همسایه

وی در ادامه گفت: البته ما آمادگی کامل برای تعمیرات و راه‌اندازی پالایشگاه‌ها در عراق و سوریه را داریم.

قیم گفت: متخصصان پالایشگاه آبادان توانایی لازم برای بازسازی, مرمت و بازسازی پالایشگاه‌های مختلف را دارد.

بسیج اصحاب رسانه استان خوزستان امروز در قالب راهیان پیشرفت بازدیدی از پالایشگاه آبادان داشت.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹، بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار