شهردار تهران از عقد قرارداد با یکی از شرکت‌های داخلی برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه‌کابین (متروباس) خبر داد و گفت: از ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس که وارد ناوگان می‌شوند، یک هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده ۵۰ دستگاه از آن وارد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 30 September 2023

به گزارش تابناک تهران، علیرضا زاکانی صبح امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران در قالب هفتاد و چهارمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای دوره مدیریت شهری تاکنون ۶۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی بوس نوسازی شده‌اند که عمده این دستگاه‌ها اتوبوس هستند.

وی افزود: از ۶۶۷ اتوبوس و مینی‌بوس اشاره شده؛ ۲۳۷ دستگاه مربوط به شش‌ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ است و این روند نوسازی و بازسازی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت یک خط بازسازی برای اتوبوس‌ها تصریح کرد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در ۶ ماهه ابتدای سال جاری بازسازی شده است و إن‌شاءالله این میزان تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد یافت.

زاکانی با اشاره به انعقاد قرارداد برای ورود اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل پایتخت گفت: با توجه به تلاش صورت گرفته ۳ هزار دستگاه قرارداد بسته است که از این ۳ هزار دستگاه، ۵۰۰ دستگاه مینی بوس هستند.

وی ادامه داد: إن‌شاءالله طی برنامه‌ریزی انجام شده اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های اشاره شده (۳ هزار دستگاه) طی امسال و سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه خواهد شد.

شهردار تهران اضافه کرد: از ۳ هزار دستگاه اشاره شده، یک هزار دستگاه اتوبوس برقی هستند که ماه آینده ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی به خطوط اتوبوسرانی وارد خواهد شد و بنا داریم در یک زمان‌بندی مشخص کم‌کم از بخش دیزلی و سوخت‌های فسیلی به سمت اتوبوس‌های برقی گام برداریم.

زاکانی همچنین به ورود اتوبوس‌های سه‌کابین (متروباس) اشاره کرد و گفت: ۴ دستگاه از این اتوبوس‌ها در گذشته فعال بودند، اما به دلایلی در مدیریت دوره پنجم مورد استفاده قرار نگرفتند و ما در این دوره از مدیریت شهری دو دستگاه از این اتوبوس‌ها را نوسازی و وارد چرخه حمل و نقل کردیم و إن‌شاءالله دو دستگاه دیگر نیز وارد چرخه حمل و نقل خواهند شد.

وی از ورود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس سه‌کابین به چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: در همین ارتباط با یکی از شرکت‌های داخلی که با یک مجموعه خارجی مرتبط است تفاهم نامه‌ای امضا شده و إن‌شاءالله این اتوبوس‌ها نیز وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌های قبلی یورو ۵ نبودند، اما اتوبوس‌های جدید با استاندارد‌ها وارد چرخه حمل و نقل خواهد شد، گفت: تمام اتوبوس‌ها در یک فرایند پلاک‌گذاری و بنا داریم هر ماه تعدادی از این اتوبوس‌ها وارد چرخه حمل و نقل وخدمت‌رسانی کنیم.

زاکانی همچنین در خصوص خطوط فعالیت اتوبوس‌های برقی در پایتخت نیز گفت: این اتوبوس‌ها در محور جمهوری به کار گرفته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار