امام جمعه گرگان گفت: همه پیرو قرآن، اسلام و پیامبر(ص) هستیم و معنای وحدت تشکیل صف واحد در برابر دشمنان اسلام و مسلمین است.
کد خبر: ۱۱۳۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ 06 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۱۴ مهر) در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه گرگان با اشاره به هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، گفت: تقریبا در جهان اسلام این میراث حضرت امام (ره) جا افتاده و همه کشورهای اسلامی این هفته را به عنوان هفته وحدت می دانند.

امام جمعه گرگان افزود: در برخی از کشورها مثل کشور ما مراسمات این هفته مهم و باشکوه مورد توجه قرار گرفته و برگزار می شود و در برخی از کشورها کم و بیش مورد توجه مسلمانان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تنها چیزی که می تواند امروز گرفتاری ها را از امت اسلامی کنار بزند زمانی است که وحدت و امت اسلامی در کنار هم قرار بگیرند.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: معنای وحدت هم به تعبیر مقام معظم رهبری روشن است و به این معنا نیست که همه مذاهب کنار بروند و یک مذهب دیگری درست شود و حاکمیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر مذهبی طبق مبنا و اعتقاد خودش عمل می کند، گفت: همه پیرو پیامبر بزرگوار اسلام و قرآن هستیم. معنی وحدت تشکیل صف واحد در برابر دشمنان اسلام و مسلمین است.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: ما مسلمانان باید برادرانه در کنارهم و در برابر توطئه های دشمنان صف واحد باشیم تا دشمنان جرات توطئه نداشته باشند.

وی با قابل تحسین خواندن اقدامات اخیر مردم کشور نیجریه، افزود: ۹۰ درصد مردم کشور نیجریه مسلمان هستند، فرانسه ۱۲۵ سال در این کشور ورود پیدا کرده بوده و تحت عناوین به ظاهر جاذبه دار اقداماتی را انجام داد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: کشور نیجریه همواره از ثروت هایی همچون طلا، برلیان، اورانیوم، پوراتونیوم برخوردار بوده و فرانسوی ها بخش عمده برق کشورشان را از این کشور تامین می کردند و برای غارت این منابع و عوض کردن فرهنگ این مردم وارد این کشور شدند. جنایات مختلفی در این کشور مرتکب شدند و تمام مردهای آنها را کشتند. 

وی با بیان اینکه مردم کشور نیجریه با برخورداری از معادن با ارزش در نهایت فقر زندگی می کنند، گفت: این اقدام ملت نیجر قابل تحسین است که بعد از تغییرات در خودشان فرانسوی ها را بیرون کردند. این اقدام مردم نیجر باید برای همه مسلمانان و کشورها درس باشد. 

آیت الله نورمفیدی با اشاره رزمایش مشترک پهپادی در کشور نیز گفت: این رزمایش مایه خوشحالی است که تمام فضای کشور را پوشش داده است. ارتشیان در این رزمایش ۲۰۰ پهپاد را برای مراقبت از کشور وارد عرصه کردند و یکی از این پهپادها ناو جنگی آمریکایی ها را در شمال اقیانوس هند ۲۴ ساعت رهگیری کرده که اصلا متوجه نشدند.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی همیشه و در همه حال، شب و روز در شهر و جاده ها باید حضور داشته باشد و مراقب و مواظب باشد و با چشم باز خطراتی را که مردم را تهدید می کند زیر نظر بگیرد و در موقع مناسب جلوی آن خطرات را بگیرد و در حد خودشان برای کشور و استان ما امنیت ایجاد کند.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰ نفر از کارکنان نیروی انتظامی برای حفظ این مملکت و در امنیت زندگی کردن مردم به شهادت رسیدند. 

امام جمعه گرگان گفت: نیروی انتظامی کارهای مهمی در مبارزه با قاچاقچیان، سرقت ها و مسائل دیگری که بر هم زننده امنیت اجتماعی است را انجام دادند و فعالیت های چشمگیری داشتند. 

آیت الله نورمفیدی با تشکر از فعالیت های نیروی انتظامی افزود: خداوند به همه مومنین خطاب می کند تا برای خدا کار کنید و شاهدان به قسط و عدالت باشید. مبادا دشمنی یک قوم و یا فرد باعث شود از جاده عدالت بیرون بروید.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار