مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : درصدد انجام برنامه‌ریزی برای جوجه‌ریزی ماهیانه هستیم که در این راستا بودجه هم در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷ 11 October 2023

وی افزود: درصدد برنامه‌ریزی برای جوجه‌ریزی ماهیانه هستیم که در این راستا بودجه هم در نظر گرفته شده است و اقدامات اولیه انجام شده که در آینده مشکلی برای تأمین گوشت مرغ نداشته باشیم.

صفایی درباره برپایی روستابازار‌های استان کرمانشاه، گفت: در این مراکز انواع کالا، گوشت گرم، مرغ گرم، برنج و سایر اقلام مصرفی و مایحتاج مردم ارئه می‌شود. صفایی از عرضه سایر محصولات نظیر زیتون در روستا بازار‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این محصولات حدود ۱۰ تا ۲۵ درصد زیر قیمت بازار به فروش می‌رسند.

 به گفته مدیرعامل تعاون روستایی استان کرمانشاه در مراکز روستا بازار استان کرمانشاه شرایط عرضه ۱۱ قلم کالای اساسی در قالب کالابرگ الکترونیکی هم فراهم شده است.

 صفایی با بیان اینکه اعتبارات برای تجهیز و مرمت انبار‌ها در نظر گرفته شده، گفت: در این راستا موافقت‌نامه‌ها هم امضا شده و پیگیر انجام آن هستیم.

وی افزود: درصدد انجام برنامه‌ریزی برای انجام کشت پاییزه هستیم که در این راستا از ظرفیت سامانه گرمسیری استفاده خواهد شد.

صفایی اذعان کرد: برنامه‌ریزی براساس الگوی کشت مورد تایید سازمان جهاد کشاورزی به شهرستان‌ها ابلاغ شده و تعاونی‌ها در این رابطه اقدام کرده‌اند که کشاورزان محصولات را طبق برنامه و بر اساس میزان آبی که در اختیار دارند، کشت کنند.

 وی با بیان اینکه کشت قراردادی دیم، آبی و کلزا هم در دستور کار است، افزود: کشاورزان از طریق اپلیکیشن مربوطه درخواست خود را ارائه می‌دهند و پس از ثبت در سامانه، نهاده‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 صفایی گفت: کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان توجه ویژه‌ای داشته باشند و از پیش‌بینی‌ها را لحاظ کنند که آسیب‌های کمتری را متحمل شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار