رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۹ هزار و ۶۰۰ تُن زیتون سبز در جنوب این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷ 12 October 2023

صالح محمدی در گفت‎وگو با خبرنگارتابناک گیلان اظهار کرد: زیتون رودبار گیلان از جمله محصولات با کیفیت کشور و دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت زیتون روغنی در رودبار، افزود: ۲۲ هزار باغدار گیلانی از اواخر خرداد ماه تاکنون ۹ هزار و ۶۰۰ تن زیتون سبز به ارزش ۵۷۶ میلیارد تومان برداشت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه همزمان با برداشت زیتون روغنی، روغن کشی از این محصول هم در رودبار آغاز شده است، گفت: رودبار ۱۰ کارخانه روغن کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن دارد.

محمدی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد از باغ‌های زیتون کشور در رودبار قرار دارد، اضافه کرد: شهرستان رودبار ۹ هزار و ۴۰۰ هکتار باغ زیتون دارد و برداشت این محصول تا پایان آذر ماه ادامه دارد و زیتون تازه پای درخت بسته به کیفیت محصول ۶۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه گیلان ۸۸ هزار و ۹۴۶ هکتار باغ بارور زیتون دارد، افزود: ۶۰ درصد از زیتون تولیدی گیلان کنسروی و ۴۰ درصد روغنی است و رقم‌های ماری، روغنی، شنگه، زرد، کنسروی و رقم‌های خارجی آربکین، کراتینا، بلیدی، کرونایکی، کنسروالیا و مانزالینا از نمونه‌های زیتون‌های تولیدی رودبار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار