معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از نصب پل شناور ارتش بر روی رودخانه کارون برای تردد اهالی عنافچه خبر داد و گفت: امروز عملیات نصب این پل به اتمام رسید.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸ 14 October 2023

محمد خانچی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های استانداری خوزستان برای حل مشکل تردد اهالی عنافچه و هماهنگی‌های انجام‌شده و دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم عنافچه و تسهیل در تردد اهالی، فرآیند نصب مجدد پل شناور این منطقه توسط گروه ۴۲۲ مهندسی آغاز شد.

وی افزود: عملیات احداث این پل امروز با حضور علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور به پایان رسید و با نصب پل شناور، ارتباط دو سوی رودخانه کارون برای تردد اهالی عنافچه دوباره برقرار می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تشکر از صبر و شکیبایی مردم منطقه گفت: این پل ۱۶۴ متر طول دارد که با تلاش گروه مهندسی ۴۲۲ ارتش انجام شد و همکاری خوبی در این زمینه صورت گرفت.

در سال‌های قبل اهالی عنافچه به وسیله پل شناوری که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲ سوی رودخانه کارون نصب شده بود از روی رودخانه تردد می‌کردند اما آن پل به دلیل فرسودگی جمع‌آوری شد و مردم این دهستان برای تردد مجبور بودند از قایق استفاده کنند.

دهستان عنافچه دارای ۴۰ روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر است و همه اهالی این منطقه با توجه به نبود پل برای تردد از رودخانه مشکلات بسیاری داشتند اما با این اقدام مشکل تردد تاحدودی مرتفع می‌شود. یک پل ثابت نیز برای این منطقه در حال احداث است که با تکمیل آن مشکل تردد اهالی عنافچه برای همیشه حل خواهد شد.

منبع/ایسنا

برچسب ها: پل عنافچه ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار