معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: بر اساس جحم ابلاغی طی سال تحصیلی جاری ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر بی‌سواد و کم سواد در این استان در سه دوره تحصیلی باسواد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 15 October 2023

به گزارش تایناک کرمانشاه به نقل از مهر یاسر کرمی با بیان اینکه فرآیند کلاس‌گذاری حجم ابلاغی نهضت سوادآموزی در استان کرمانشاه در راستای اجرایی کردن پروژه مهر شروع شده است، اظهار کرد: تعداد این حجم در هر سال تحصیلی از سوی معاونت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش کشور به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به سه دوره سوادآموزی، افزود: از مجموع ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر حجم ابلاغ شده به این معاونت در استان چهار هزار و ۶۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، سه هزار و ۳۰۰ نفر دوره انتقال و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در دوره تحکیم باید تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار بگیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: بر همین اساس این معاونت با تشکیل نشستی نسبت به توزیع حجم ابلاغی بر اساس شرایط نواحی و مناطق اقدام و بر اساس برنامه عملیاتی نهضت سوادآموزی در استان این حجم‌ها برش خورده و در اختیار شهرستان‌های استان کرمانشاه قرار گرفت.

کرمی با بیان اینکه حجم ابلاغی به شهرستان‌ها از طریق شورای پشتیبانی در اختیار فرمانداران قرار خواهد گرفت، گفت: بنابر مصوبه ستاد امتحانات نهضت سوادآموزی نواحی و مناطق موظف به تشکیل ستاد امتحانات و تحت پوشش بردن حجم ابلاغی خواهند بود.

به گفته وی، قالب دستورالعمل مذکور و همه شرایط و ضوابط از جمله نحوه ثبت نام، تشکیل کلاس توسط آموزش دهندگان، بررسی و تأیید کلاس‌ها، حد نصاب امتیازات کلاس تلفیقی، تعداد سوادآموزان هر کلاس، ضوابط و شرایط به کارگیری نیروی انسانی، انعقاد قرارداد با مؤسسات واجد شرایط و موضوع توانمندسازی نیروی انسانی به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است.

کرمی تاکید کرد: از شورای پشتیبانی هر شهرستان انتظار می‌رود برابر مفاد دستورالعمل شهرستان‌ها و مناطق نسبت به پیگیری دقیق برنامه‌ها اقدام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار