مدیرکل غله و بازرگانی کرمانشاه با اشاره به پرداخت ۷۷ درصدی مطالبات گندمکاران، گفت: پرداخت مطالبات گندمکاران کرمانشاه تا پایان مهرماه پیس بینی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 16 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر علی ملکشاهی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از دولت برای پرداخت مطالبات گندمکاران مقرر شده که تا پایان مهرماه باقی مطالبات گندمکاران به طور کامل انجام گیرد.

وی با اشاره به میزان خرید گندم از گندمکاران کرمانشاه در سال جاری، افزود: امسال حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان گندم به صورت تضمینی از گندمکاران خریداری شده که تاکنون ۹ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان یعنی بیش از ۷۷ درصد مطالبات پرداخت شده است.

مدیرکل غله و بازرگانی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان در زمینه پرداختی‌ها دخالتی ندارد، تصریح کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۲ درصد مطالبات گندمکاران هنوز پرداخت نشده اما بر اساس پیگیری‌ها امید است تا پایان مهرماه این مطالبات پرداخت شود.

ملکشاهی خاطر نشان کرد: امسال ۸۰۶ هزار و ۴۳۲ تن گندم تضمینی مازاد بر نیاز استان کرمانشاه از گندمکاران خریداری شده که ۸۵ هزار تن از آن از طریق سیلوهای بخش دولتی، ۷۰ هزار و ۳۱۲ تن از طریق مباشرین تعاون روستایی و ۶۵۰ هزار و ۹۱۳ تن دیگر نیز توسط سیلوهای بخش خصوصی از گندمکاران خریداری شده است.

وی در پایان به مقایسه خرید گندم مازاد امسال و سال گذشته اشاره و بیان کرد: سال گذشته ۵۳۱ هزار و ۶۷۰ تن گندم مازاد خریداری شده که این آمار در سال جاری با روندی افزایشی ۲۷۴ هزار تن بیشتر از سال گذشته خریداری شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار