در این آیین انتخابات انجمن اولیا و مربیان برگزار و شرکت کنندگان در جلسه انجمن اولیا و مربیان نمایندگان خویش را انتخاب کردند.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 16 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام بهشت در جلسه انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان دخترانه متوسطه اول و دوم شهید مطهری یاسوج با تبریک هفته انجمن اولیاء ومربیان گفت: تربیت با دو نهاد مهم وتاثیر گذارخانواده ومدرسه است که اگرهردو در کنارهم باشند می‌توانند تاثیرگذار و مکمل همدیگر در رشد، تعالی و تربیت صحیح فرزندان این مرز و بوم باشند.
وی دنیای امروز را دنیای گستردگی رسانه و عصرارتباطات دانست و افزود:اگر والدین رسانه را تحت مدیریت خود قرار ندهند نقش رسانه از آن‌ها در شکل گیری شخصیت فرزندان بالاتر رفته و به طور حتم آن‌ها را دچار آسیب‌های جسمی، روحی و روانی و آسیب‌های درسی جبران ناپذیری می‌کند.

حجه الاسلام بهشت با اشاره به اینکه با افزایش تعداد رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تربیت فرزندان هم مشکل‌تر و والدین را با چالش‌های فراوان و سختی روبرو می‌کند گفت:تضعیف بنیان خانواده، نقض حریم خصوصی افراد، بی هویتی و ایجاد بحران هویت و اختلال شخصیت در بین نوجوانان و جوانان، اعتیاد رفتاری به گوشی و فضای مجازی، فراهم کردن زمینه برای ارتکاب جرم، ترویج ارتباطات نامتعارف از مهمترین خطرات و پیامد‌های مخرب تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است که می‌تواند برای خانواده‌ها و فرزندانشان گران تمام شود.

استاد دانشگاه حوزه علمیه یاسوج با تاکید براهمیت تربیت رسانه‌ای برای جلوگیری و به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها به ویژه فرزندانشان افزود:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران که شش ساحت برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند راهنما و معیار خوبی برای بسط دقیق‌تر ماهیت تربیت رسانه‌ای قرار گیرد.
مدیرحوزه علمیه برداران یاسوج، خانواده را محور تربیت رسانه‌ای برشمرد و گفت: تربیت رسانه‌ای بدون خانواده معنا و مفهومی ندارد، زیرا فرزندان عادت ها، سلیقه‌ها و رفتار‌های رسانه‌ای خود را تحت اشراف خانواده خود شکل می‌دهند.
حجه الاسلام بهشت در ادامه سخنانش به نقش مهم مدرسه در شکل گیری شخصیت و تربیت رسانه‌ای فرزندان این مرزو بوم در دنای پر زرق و برق رسانه‌های امروزی اشاره کرد و افزود:با توجه به نقشی که رسانه‌ها در تعلیم و تربیت و فرهنگ سازی ایفا می‌کنند آموزش سواد رسانه به کودکان و نوجوانان در مدارس برای توانمند سازی و آگاه سازی آن‌ها برای مقابله با تاثیرات منفی رسانه‌ها به عنوان یک مهارت اساسی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیر دبیرستان دخترانه متوسطه شهید مطهری یاسوج نیز با بیان اینکه رسانه‌ها، به دلیل ویژگی ممتازی که نسبت به دیگر عوامل اثرگذار در فرآیند تربیت انسان دارند، دارای اهمیت به سزایی هستند گفت: قدرت رسانه‌ها نسبت به دیگر عوامل اثرگذار در فرآیند تربیت انسان، آن‌قدر مهم است که حتی برخی بر این باورند که رسانه قادر است نسل جدیدی در تاریخ انسان پدید آورد که از نظر رفتار و افکار و شیوه تعامل با همنوعان خود، با نسل‌های پیشین تفاوت داشته باشد.
گوهر باقرپور، در ادامه گژارشی از وضعیت فعالیت‌های آموزشی و تربیتی. دبیرستان دخترانه معارف اسلامی یاسوج ارایه و خواستار تعامل و ارتباط بیشتر خانه و مدرسه جهت ارتقا کیفیت آموزش و تربیت دینی مبتنی بر سند تحول در این دبیرستان شد.

در پایان این آیین انتخابات انجمن اولیا و مربیان برگزار و شرکت کنندگان در جلسه انجمن اولیا و مربیان نمایندگان خویش را انتخاب کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار