نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یزد با حضور معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدور در شهرستان اشکذر کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸ 18 October 2023
با حضور معاون وزیر صمت؛
 
عملیات ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان یزد آغاز شد
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، ایجاد این نیروگاه که امروز با حضور محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدور و مسئولان استان یزد در منطقه خضرآباد اشکذر کلنگ‌زنی شد، علاوه بر افزایش پایداری شبکه به خصوص در ایام پیک سال‌های آتی، به طور سالانه بیش از ۱۹۰ میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه برق سراسری تزریق خواهد کرد که در نتیجه‌ی آن، سالانه بیش از ۵۵ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت‌های فسیلی و بیش از ۴۵ هزار مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.
 
عملکرد این نیروگاه در سال‌های آتی به جلوگیری از تولید گازهای گلخانه‌ای به میزان ۱۱۵ هزار تن در سال خواهد انجامید که این مهم علاوه بر اثر بالقوه در کاهش سطح آلایندگی، امکان ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اخذ مجوزهای لازم به منظور تولید و صادرات فولاد سبز را در مجموعه چادرملو نیز فراهم می کند.
 
میزان سرمایه‌گذاری این طرح در حدود ۶۰ میلیون یورو و دوره اجرای آن ۲۴ ماه برآورد شده است و برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد کرد.
 
گفتنی است، بخش بزرگی از تجهیزات نیروگاه از تولیدات ساخت داخل تامین می‌شود و این نیروگاه در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان یزد خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار