استاندار مرکزی گفت: بانک‌ها باید ۵۰ درصد منابع خود را که در استان‌ها جمع‌آوری می‌شود در استان هزینه کنند و به متقاضیان وام دهند که این امر اجرایی نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 21 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی فرزاد مخلص الائمه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی افزود:بانک ها باید ۵۰ درصد منابع خود را که در استان ها جمع آوری می شود در استان هزینه کنند و تسهیلات بدهند که این امر اجرایی نمی شود و این مسئله عموما در بانک های خصوصی اتفاق می افتد که حتما مدیران ارشد استان به این مسئله رسیدگی خواهند کرد.

وی گفت: با پیشنهاد اتاق بازرگانی اراک مبنی بر تشکیل کمیته ای با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی به جهت بررسی مراتب کنترل استاندارد این خوارک و شناسایی تناقضات و ابهامات موافقت می شود تا حتی در صورت نیاز، اصلاحات لازم در استاندارد صورت گیرد، همچنین سازمان استاندارد باید ملاحظه حال تولیدکننده را بکند تا بررسی های لازم انجام گیرد و نتیجه آن به شورای گفت و گوی ملی ارسال و در سطح ملی اقدامات لازم دنبال شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: کارخانه های مصرف کننده خوراک دام و طیور و دامداران ناچار به استفاده از نهاده های دولتی هستند که گاهی ممکن است در انبار یا حمل و نقل دچار مشکلاتی شوند که قطعا همه چالش ها و مشکلات را به مسئولین امر در سطح کلان منتقل خواهیم کرد تا ابهامات، دغدغه ها و مشکلات در این حوزه رفع شود.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: پایش وضعیت ملی کسب و کار یکی از دقیق‌ترین پایش‌هایی است که توسط بخش خصوصی و اتاق ایران انجام و ۷۰ مولفه اندازه‌گیری می‌شود که ۲۸ مؤلفه پیمایشی و ۴۸ مؤلفه آماری است.

مخلص‌الائمه افزود: استان مرکزی در وضعیت پایش ملی کسب و کار برای چندین فصل متوالی جایگاه خوبی دارد، هرچند این رتبه باید ارتقا پیدا کند، بنابراین نیاز است چند کار پژوهشی در دبیرخانه شورای گفت‌وگو انجام شود تا بدانیم چه مواردی تأثیر منفی بیشتری در پایش وضعیت کسب و کار داشته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار