رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون در استان بذر و کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه از طریق کارگزاری‌ها و مراکز خدمات در حال توزیع است.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶ 22 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: هم‌اکنون در استان کرمانشاه بذر و کود مورد نیاز کشاورزان برای کشت پاییزه از طریق کارگزاری‌ها، مراکز خدمات و شرکت‌های فراوری در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه در توزیع بذر مورد نیاز غلات و حبوبات و همچنین کود مشکلی در استان وجود ندارد، افزود: به علت پیش‌بینی‌های هواشناسی در خصوص بارش‌ها در مهرماه، بخش عمده‌ای از تقاضای خرید بذر از سوی کشاورزان در همین ماه صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با اولین بارندگی موثر پیش از موعد معمول سنواتی مواجه هستیم، لذا مقدار زمان کشت محدود شده همین محدودیت سبب مراجعه تعداد زیادی از کشاورزان برای تأمین نهادها در مقطع زمانی کوتاه شد با وجود اینکه هیچگونه کمبودی نداریم.

وی تصریح کرد: بذر مورد نیاز گندم از طریق ۱۸ شرکت فراوری بذر و حدود ۱۵۰ واحد کارگزاری در سطح مراکز خدمات دهستان‌ها در حال عرضه است و تحویل کشاورزان داده می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان کرمانشاه نیز از توزیع ۲۵ هزار تن انواع کود ازته(۱۶ هزار تن)، فسفاته(۷ هزار تن) و پتاسه(۲ هزار تن) برای کشت پاییزه خبر داد و گفت: در مقایسه با سال گذشته حدود ۷۷ درصد افزایش توزیع داشته‌ایم.

وی سهمیه کودشیمیایی استان را بیش از ۱۱۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: مشکلی برای توزیع کود در استان نداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار