رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: استان خراسان‌شمالی از استان‌های با درصد افزایش بالای تصادفات قلمداد می‌شود و شرایط مطلوب نیست.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲ 22 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، صبح امروز سردار حسن مومنی، رئیس پلیس راه راهور فراجا در دیدار با استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به رصد آمار پنج ماهه تصادفات خراسان‌شمالی اظهارکرد: افزایش ۲۲ درصدی تصادفات را در این پنج ماهه شاهد هستیم به طوری که استان خراسان‌شمالی از استان‌های با درصد افزایش بالای تصادفات قلمداد می‌شود و شرایط مطلوب نیست.

وی گفت: استان خراسان‌شمالی به نسبت سایر استان‌ها ظرفیت‌های مغفول دارد، اما تمام دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند که هدف از این سفر رصد این موضوع است.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با بیان اینکه زیرساخت‌های راه در این استان شرایط مطلوب ندارد، افزود: باید از ظرفیت‌های کشوری هم استفاده شود.

وی ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی در استان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: برای راه‌اندازی این مجتمع‌ها نیاز به استاندارد‌های لازم نیست، چون هدف ما استراحت مسافران بین راه است به طوری که با راه‌اندازی بازارچه‌های محلی هم می‌توان با توقف اندک مسافران این حجم از تصادفات را کاهش داد.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد تصادفات در جاده‌ها و ۷۵ درصد فوتی‌ها هم در جاده‌ها رخ می‌دهد که علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها باید فرهنگ‌سازی لازم هم انجام شود.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار