عباسی:
جشن شکرانه برداشت انار در ۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی روستای تاریخی انبوه از توابع بخش عمارلو شهرستان رودبار با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و مردم برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 22 October 2023

از بخش کشاورزی حمایت می کنیماز بخش کشاورزی حمایت می کنیماز بخش کشاورزی حمایت می کنیماز بخش کشاورزی حمایت می کنیم

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان استاندار گیلان امروز (جمعه) در آیین سنتی شکرانه برداشت در روستای انبوه با بیان اینکه در سطح ۹۵ هکتار از اراضی شهرستان رودبار انار باکیفیت تولید می‌شود، گفت: در این میان از سطح ۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی روستای انبوه در ۴۵ هکتار آن انار و در سایر اراضی گردو، فندق و زیتون تولید می‌شود.

اسدالله عباسی اظهار کرد: این روستا با ۲۲۰ خانوار جمعیت علاوه بر تولید انار، گردو، زیتون و ذخال اخته؛ گندم‌زارهای بسیار خوبی دارد که جهاد کشاورزی باید با حمایت از کشاورزان آنها را به تولید گندم تشویق کند.

وی عنوان کرد: کشت گندم و جو در این اراضی می تواند به تهیه خوراک هفت هزار راس دام سبک این منطقه کمک کند.

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات آبیاری که در این منطقه وجود دارد، گفت: لوله‌های مخصوص آبیاری این بخش با پیگیری های مسئولان و همراهی نماینده شهرستان، تهیه شده و اعتبار مورد نیاز آنها را نیز اختصاص خواهیم داد.

وی ادامه داد: دولت در حمایت از بخش کشاورزی اهتمام ویژه دارد و ما از همه این بخش ها حمایت لازم را خواهیم داشت.

عباسی در مورد درخواست سد خاکی آب بند برای رفع مشکل آبیاری روستای انبوه نیز گفت: منابع طبیعی، آب منطقه ای و جهاد کشاورزی باید نظرات کارشناسی خود را به ما اعلام کنند در این رابطه از نظر تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد اما از نظر مطالعه آب و خاک پس از دریافت نظر نهایی این سه دستگاه در مورد احداث این سد خاکی تصمیم گیری می کنیم.

استاندار گیلان در ادامه این استان را مجموعه‌ای از تنوع محصولات مختلف و قطب کشاورزی دانست و افزود: بخشی از امنیت غذایی کشور از استان گیلان تامین می شود و این استان در تولید محصولات دامی، لبنی، مرغ و طیور رتبه های اول تا پنجم دارد.

در این مراسم در باغات انارچینی شده و هم تولید محصولات مختلف از انار و نیز فروش مستقیم انار در محل باغ و روستا انجام می شود.

استاندار در طول مسیر به سمت روستای انبوه با اهالی روستاهای بخش جیرنده و عمارلو دیدار و گفت و گوی صمیمانه داشت و مسائل آنان را از نزدیک شنید و بررسی کرد و بعد از آن در آخرین روستای استان در حدفاصل گیلان و قزوین به نام “نوده فاراب” در جمع مردم حضور یافته و مسائل آنان را بررسی قرار می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار