شهرستان باشت با جمعیت ۲۲ هزار نفری در حالی‌که به ۳۰ دستگاه تاکسی نیاز دارد، با خودرو‌های شخصی تحت عنوان تاکسی موقت به مردم خدمات‌رسانی می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸ 23 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فارس نوشت :  در میان ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکسی نقش پررنگ‌تری در جابه‌جایی مسافران دارد، اما با جمعیت ۲۲ هزار نفری هنوز تاکسی عمومی در شهرستان باشت وجود ندارد.

به دلیل وجود این معضل مردم مجبورند از مسافربر‌های شخصی استفاده کنند که این امر موجب مشکلاتی برای مردم شهرستان شده است لذا باید در این زمینه متولیان امر وارد شده و امور را ساماندهی کنند.

نبود تاکسی در شهر باشت موجب شده که مردم این شهر برای انجام اموری مثل سرویس مدارس، مهد کودک، خرید و انجام دادن کار‌های شخصی خود از آژانس‌ها و مسافربر‌های شخصی استفاده کنند.

استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه تاکسی یکی از موضوعات و مسائل مهم برای مردم باشت و روستا‌های تابعه است

هزینه بالا و عدم امنیت مسافران با مسافربر‌های شخصی

نسرین زارع‌فر دانشجوی دانشگاه پیام نور باشت در این زمینه می‌گوید برای رفتن به کلاس‌های دانشگاه به علت اینکه تاکسی عمومی وجود ندارد، مجبور هستم از مسافربر شخصی و آژانس استفاده کنم که هزینه آن بسیار بالاست و از مسئولان می‌خواهم که در این زمینه چاره‌ای بیندیشند.

حجت موسوی یکی دیگر از شهروندان روستایی باشت به خبرنگار فارس گفت: نبود تاکسی در شهرستان سبب شده است که نتوانیم کرایه‌های بالا را بپردازیم و توان پرداخت آن را با مشکلات اقتصادی امروز نداریم و اگر تاکسی عمومی در سطح شهر بود، کار‌های روزمره خود را بهتر انجام داده و از امنیت بالایی برخوردار بودیم.

عسکری کارمند یکی از ادارات باشت نیز بیان داشت: ادارات در شهرستان باشت فاصله زیادی با هم دارند، لذا برای انجام دادن کار‌های اداری خود مجبور هستیم از مسافربر شخصی و یا آژانس استفاده کنیم که مقرون به‌صرفه نیست.

عدم توانایی خرید نقدی تاکسی برای متقاضیان

مسئول تاکسیرانی شهرداری باشت گفت: شهرستان باشت فاقد تاکسی عمومی است، ولی خودرو‌های شخصی تحت عنوان تاکسی موقت در شهرستان باشت به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

رمضان پندار در گفتگو با خبرنگار فارس بیان کرد: متقاضیان زیادی به واحد تاکسیرانی برای ثبت‌نام تاکسی مراجعه کردند، اما به دلیل ندادن تسهیلات بانکی این افراد نمی‌توانستند تاکسی خریداری کنند.

وی افزود: یکی از شرایط واگذاری تاکسی از سوی اتحادیه تاکسیرانی این است که به صورت نقدی صورت می‌گیرد که افراد توانایی پرداخت آن را ندارند.

ضرورت فعالیت ۳۰ دستگاه تاکسی در باشت

پندار خاطرنشان کرد: برای جابه‌جایی مسافران در شهر باشت وجود ۳۰ دستگاه تاکسی لازم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار