با تصویب مجلس، تعرفه آب، برق و گاز خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی صفر منظور می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 23 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،طبق این مصوبه، وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند تعرفه آب، برق و گاز مشترکان خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را بگونه‌ای اصلاح کنندکه با رعایت مناطق جغرافیایی تا سقف الگوی مصرف صفر منظور شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی گفت: در راستای رایگان شدن انشعابات و هزینه‌های مصرف آب، برق گاز در بند الحاقی سه ماده ۳۹ قانون و با تصویب مجلس شورای اسلامی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در استان ۴۰ هزار و ۳۹۵ خانوار اقدام به ثبت انشعابات گاز، ۳۹ هزار و ۳۸۱ خانوار انشعاب برق و ۳۷ هزار و ۶۰۸ خانوار نیز انشعابات آب را ثبت کردند.
مومنی افزود: تاکنون مبلغی بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال هزینه‌ای بوده که مورد تخفیف این خانوار‌ها واقع شده و به صورت رایگان در خدمت آن‌ها قرار گرفته است.
او گفت: در همین راستا افراد تحت پوشش کمیته امداد برای رایگان شدن هزینه‌های انشعابات خود ثبت نام کنند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم گفت: با توجه به فراخوان اعلام شده متقاضیان و افراد تحت پوشش این نهاد هم که موفق به ثبت نام در اجرای این طرح نشدند می‌توانند از طریق ادارات بهزیستی شهرستان‌ها و یا از طریق سامانه به نشانی www.sam.behzisti.net نسبت به ثبت نام و تایید اطلاعات خانوار خود اقدام کنند تا بتوانند از رایگان بودن این قبوض بهره‌مند شوند.
حسین آبادی افزود: از ۴۹ هزار و ۸۹۸ خانواده تحت پوشش بهزیستی استان ۲۸ هزار و ۲۹۸ خانوار ثبت نام کردند و در صورت رعایت ۵۰ درصدی الگوی مصرف از قبض رایگان بهره‌مند خواهند شد.
طرح رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز ویژه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در راستای کاهش هزینه‌های اقتصادی و بهبود معیشت خانواده‌های تحت پوشش و بر اساس رعایت اصلاح الگوی مصرف قابل اجرا خواهد بود. /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار