مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد
کد خبر: ۱۱۳۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 24 October 2023

تابناک/گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان، از برگزاری همایش اختتامیه طرح های سالم سازی دریا در مجموعه ساحلی چمخاله شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: این مراسم فردا با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور برگزار می شود.

محمدمهدی نیازمند در گفت وگو با خبرنگارتابناک گیلان در چمخاله لنگرود، با اشاره به آغاز طرح های سالم های دریا در استان گیلان از ۸ خردادماه لغایت ۷ مهرماه، اظهار کرد: مجموعه دست اندرکاران ستاد ساماندهی سواحل استان شامل کمیته های ۹گانه و دستگاه های امنیتی و انتظامی خیلی تلاش کردند تا پذیرای مسافران جهت بهره مندی مناسب از فضای دریا باشند.

وی با بیان اینکه در راستای تلاش های صورت گرفته موفق به کاهش ۷۵ درصدی غریق در سواحل استان گیلان نسبت به سال گذشته شدیم، افزود: از ۴۵ غریق در سال ۱۴۰۱ به ۱۰ غریق در سال جاری رسیدیم؛ البته همین ۱۰ غریق هم زیاد است و اگر این افراد به توصیه های ناجیان غریق و مراقبین سواحل توجه می کردند، این حادثه رخ نمی داد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به کاهش غریق در سواحل استان علیرغم افزایش مسافرت ها، تصریح کرد: با تمهیدات صورت گرفته از سوی امدادگران و نجاتگران و مراقبین سواحل، بیش از ۴۷۰ نفر از مسافران توسط ناجیان از غرق شدگی نجات پیدا کردند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان از برگزاری همایش اختتامیه طرح های سالم سازی دریا در مجموعه ساحلی چمخاله شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: این مراسم فردا با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری همایش مذکور را ارزیابی عملکرد گذشته و آماده سازی برای سال آینده و رفع نواقص و کمبودها دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ایام محرم و صفر با تعطیلات تابستان، شاهد برگزاری برنامه های فرهنگی توسط مجموعه های جهادی و مردمی در سواحل بودیم و برای نخستین بار، برای اوقات فراغت مسافران برنامه ریزی کردیم.

نیازمند با اشاره به برگزاری همایش ها و جشنواره های فرهنگی و بومی - محلی با محوریت شهرداری ها و میراث فرهنگی، ادامه داد: امسال با مشارکت بخش خصوصی ۲۵ طرح سالم سازی در طول ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان داشتیم و ۳۰۲ نقطه خطرآفرین را شناسایی کردیم.

وی از حضور ۸۰۰ نفر از ناجیان و امدادگران و مراقبین سواحل در این طرح های سالم سازی خبر داد و اظهار کرد: امسال موفق به پرداخت به موقع حقوق ناجیان شدیم. در مجموع ۳۲ میلیارد تومان برای ساماندهی سواحل استان هزینه کردیم که شامل حقوق ناجیان و تجهیزات و پشتیبانی و آموزش و اصلاع رسانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار