استاندار اردبیل گفت: سیاست اصلی استان اردبیل در حوزه صنعت، سازگاری کلیه طرح‌های صنعتی با محیط زیست است.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸ 25 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی در جریان سومین سفر شهرستانی استاندار اردبیل به شهرستان نمین، اظهار کرد: صنعت یکی از حوزه‌های مهم و تاثیر گذار در توسعه اقتصادی استان اردبیل است و شهرستان نمین یکی از قطب‌های مهم صنعتی استان محسوب می‌شود.

وی افزود: محیط زیست و منابع طبیعی مهم‌ترین ظرفیت استان اردبیل محسوب می‌شود و این ظرفیت را باید به شکل کامل و ویژه برای آیندگان حفظ کرد و بر این اساس، سیاست اصلی استان در حوزه صنعت، صنعت پاک و سازگاری کلیه طرح‌ها صنعتی با محیط زیست است.

استاندار اردبیل گفت: دغدغه اصلی در سطح استان اردبیل، تکمیل و گسترش زیرساخت‌های در کلیه حوزه‌ها است، در طی دو سال اخیر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌های روستایی شهرستان نمین تزریق شده است و تکمیل راه‌های مواصلاتی نمین-عنبران و تقاطع همسطح نمین در دستور کار بوده است.

عاملی تصریح کرد: سد عنبران با ظرفیت یک میلیون متر مکعب در سال جاری آبگیری شد که در تابستان امسال مردم عزیز منطقه به خصوص کشاورزان در حوزه مهم و حیاتی آب با مشکلی روبرو نبودند و با افزایش تراز آبگیری، خدمت رسانی بیشتری انجام خواهد شد و با بهره‌برداری طرح، ظرفیت آبرسانی به نمین، عنبران و روستا‌های شهرستان نمین به دو برابر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در طی دو سال اخیر دو پست فشار قوی ۶۳ در شهرستان نمین مستقر شده است و مشکلات مردم شهرستان فوق در حوزه برق، کاهش پیدا کرده است و کل شهرستان نمین تحت پوشش گاز قرار. گرفته است.

استاندار اردبیل تشریح کرد: در طی دو سال اخیر در سطح شهرستان نمین اقدامات بسیار مهمی در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده و بیش از ۵ هکتار گلخانه در شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

عاملی گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود استان اردبیل صنعت گردشگری است که شهرستان نمین پتانسیل‌های قابل توجهی دارد و جهت بهره‌برداری مناسب و تبدیل ثروت این ظرفیت، باید زیرساخت‌های اقامتی استان اعم از هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری در سطح استان فعال شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار