معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به این که توسعه شبکه فاضلاب در اولویت طرح های عمرانی این استان است گفت: توسعه شبکه فاضلاب در قم حدود ۴۲ درصد است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت نامطلوبی دارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 28 October 2023

به گزارش تابناک قم، ابراهیم معتمدی با بیان اینکه قم از کلان‌شهرهایی است که بیش از ۹۵ درصد از جمعیت استان را دربرگرفته است، افزود: باتوجه‌به این شرایط نباید توسعه شبکه فاضلاب در این شهر با کندی امروز باشد.

وی با اشاره به این که متوسط توسعه شبکه فاضلاب در کلان‌شهرها ۷۰ درصد است و از این نظر قم عقب‌ماندگی شدیدی دارد، خاطرنشان کرد: برای جبران این عقب‌ماندگی باید اعتبارات در نظر گرفته شده در قالب متمم سفر رییس جمهور به قم به‌صورت کامل جذب شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، اضافه کرد: در قالب متمم سفر رییس جمهور به قم، یک هزار میلیارد تومان بودجه برای توسعه فاضلاب قم اختصاص‌یافته که ۵۰ درصد از طریق سازمان برنامه‌وبودجه و ۵۰ درصد نیز توسط وزارت نیرو باید تامین و پرداخت شود.

معتمدی ادامه داد: از این اعتبار تاکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان به مرحله جذب رسیده که برای توسعه و رفع عقب‌ماندگی‌های این حوزه، باید روند جذب و پرداخت منابع اختصاصی، تسریع شود.

وی اضافه کرد: خط انتقال فاضلاب پردیسان قم با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیاردریالی در حال اجراست که تکمیل آن برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن ضرورت دارد.

طرح فاضلاب پردیسان شامل ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب به قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر و یک باب تصفیه‌خانه با ظرفیت ۵۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که قرارداد اجرای ۶ کیلومتر از این خط لوله منعقد شده و در حال اجراست.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد. هم اینک بخش مهمی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب احداث خانه در اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری این شهرک در حال ساخت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار