معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت:ناوگان حمل‌ونقل عمومی شیرازبا اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان نوسازی می شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 29 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از همراهی و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برای حل مشکلات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد.
هادی شه دوست شیرازی او در خصوص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: ۵۲ دستگاه اتوبوس و ۴۰ دستگاه ون توسط شهرداری شیراز خریداری و به ناوگان حمل‌ونقل عمومی افزوده شده است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: ۷۱ دستگاه اتوبوس جدید نیز در انتظار تعهدات خودروسازان قرار دارد و به‌زودی به این ناوگان می‌پیوندد.
شه دوست شیرازی با بیان اینکه خرید این ۱۲۳ دستگاه اتوبوس قطعا پاسخگوی نوسازی کامل شهر شیراز نیست، افزود: تصمیم شهرداری شیراز بر این است تا با تأیید و همراهی شورای اسلامی این کلان‌شهر، برای تأمین هزار واحد اتوبوس برقی و دیزلی دیگر از منابع داخلی شهرداری و با همکاری بانک‌های همکار اقدام کند که در این راستا برای خرید ٢٠٠ دستگاه اتوبوس برقی با خودروساز داخلی به تفاهم‌نامه رسیده است و ۳۰۰ دستگاه نیز از محل داخلی خود خریداری می‌کند و ۵۰۰ دستگاه را هم قرار است با مشارکت بانک همکار تأمین کند.
او اضافه کرد: همچنین شهرداری شیراز برای نوسازی ناوگان مینی‌بوس اقدام به خرید ۴۵ دستگاه ون جدید کرده که ۴۳ دستگاه آن وارد ناوگان شده و مابقی به زودی به ناوگان عمومی اضافه خواهد شد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: خرید ٧٥ دستگاه میدل باس نیز انجام شده و از آذر ماه وارد چرخه خدمت‌رسانی می‌شود.
او با اشاره به هدف‌گذاری برای نوسازی ۸ هزار واحد تاکسی در شهر شیراز بیان کرد: هم اکنون ۹ هزار و ۹۶۷ واحد تاکسی در شیراز داریم که نیمی از آن نیازمند نوسازی است.
شه دوست شیرازی گفت: شهرداری شیراز با تأیید شورای اسلامی شهر، تأمین هزار واحد تسهیلات کم بهره را در دستور کار قرار داد و هزار واحد دیگر طی شش ماه آینده به بانک معرفی خواهد شد و همچنین نوسازی و تأمین سه هزار واحد دیگر تاکسی نیز تا سال ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفته است.
او در خصوص تامین تسهیلات کم‌بهره به رانندگان تاکسی یادآور شد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور، در کلان‌شهر شیراز اجرا و به منظور نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ۲۵۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است که ۱۵۰ میلیون آن توسط راننده و ۱۰۰ میلیون توسط شهرداری شیراز بازپرداخت می‌شود و به طور کلی شهرداری شیراز به هر دستگاه تاکسی ۱۰۰ میلیون تومان بلاعوض کمک می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو و اتصال خطوط ریلی ۱ به ۴ در قلب معنوی شیراز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز، آغاز عملیات اجرایی فاز یک خط ۴ مترو را تحولی در توسعه حمل‌ونقل ریلی دانست و عنوان کرد: درزمان حاضر۳ خط طولی و یک خط عرضی داریم و با اتصال این خط؛ خطوط طولی و عرضی به یکدیگر متصل می‌شوند و با توسعه خطوط مترو مشکلات ترافیک در مرکزیت شهر کاهش یافته و براساس برآورد‌های انجام شده در یک ساعت از خط ۴ حدود ۱۷ هزار مسافر می‌توانند جابجا شوند و این کمک به مردم و حل مسائل ترافیکی است.
این مقام مدیریت شهری در عرصه حمل‌ونقل همچنین اتصال خطوط ریلی ۱ و ۴ در قلب معنوی شیراز را تحقق آرزوی دیرینه مردم شیراز بیان کرد و در این خصوص گفت: این پروژه در مجاورت حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و در قلب معنوی و تاریخی کلان‌شهر شیراز و در واقع در مرکزیت بافت تاریخی فرهنگی پیش‌بینی شده که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ترافیک شدیدی حاکم است و رفت‌وآمد دچار مشکل می‌شود.
او خاطرنشان کرد: این خط ارتباطی که در واقع موجب اتصال به خط یک مترو می‌شود، از ایستگاه زند آغاز و در ادامه به شاهزاده قاسم می‌رسد و با دسترسی سریع‌تر به بافت تاریخی، ترافیک بخش مرکزی کلان‌شهر شیراز را کاهش خواهد داد.

برچسب ها: نوسازی ، حمل و نقل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار