سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: پیش بینی می‌شود با پایان فصل برداشت از هزار و ۱۰۰ هکتار باغ گردوی این شهرستان، ۲ هزار و ۲۰۰ تُن محصول برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹ 29 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت:میانگین عملکرد باغهای گردو در هر هکتار افزون بر ۲تُن محصول خشک است که بر اساس برآورد‌های انجام شده میزان تولید این محصول امسال ۳۰ درصد در مقایسه با پارسال افزایش دارد.

ارسلان صالحی گفت:برای اصلاح باغهای گردوی نامرغوب،آموزش باغداران با هدف آشنایی با روش‌های پیوند، عملیات اصلاح درختان به روش سرشاخه‌کاری، استفاده از ارقام تجاری جدید و تغذیه باغها اجرا شده است.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اقلید گفت: ارقام گردوی کشت شده عموما محلی بوده که در سال‌های اخیر ارقام جدید همچون چندلر، فرنور و ژنوتیپ هم مورد توجه باغداران قرار گرفته است.
صالحی با بیان اینکه برداشت محصول گردو در شهرستان به صورت سنتی بوده است، گفت: با کشت ارقام جدید و تجهیز باغها به ادوات برداشت این مشکل کاهش می یابد.
سرپرست مدیریت جهادکشاورزی اقلید گفت: برداشت این محصول در شهرستان، از اواسط شهریور آغاز می‌شود و تا اوایل آبان ادامه دارد.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، گردو ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار